Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Jag är också i samma sits o spelar tok för mkt o blir aldrig nöjd om jag vinner o förlorar jag så vill jag bara vinna tillbaka...
Skulle du säga att vi har lite överflöd av pengar eg...? När jag vinner lite större summor o verkligen tänker att nu ska jag göra något för vinsten så kommer jag inte på något speciellt.!!
Kanske bara är jag som känner att jag har "allt" o spel blir ett tidsfördriv o dopaminkick som jag "köper" liksom...
Visst skulle jag kunna köpa en ny soffa eller ny TV men det blir ibland också pengar i sjön...
Visst kan man spara i fonder o aktier men även dom pengarna ska ju användas annars är det också bara siffror...!
Så vad ska man slösa pengar på ? Haha
Jo, håller med dig. Har inte heller något direkt att lägga pengarna på, bor redan bra osv.
Som sagt finns det inget konkret som jag skulle behöva spara till utan det blir ju som du säger lite överflöd. Att unna sig skitprylar bara för att är också konstgjord lycka och påverkar miljön dessutom.
Att investera är klokt men så jävla tråkigt eftersom det går så långsamt men klart att man någon gång faktiskt kan få nytta av dom pengarna. Däremot ska inte vi speltorskar hålla på med aktier så då får det bli fonder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Slutaspela
Som någon skrev tidigare man kollat typ efter den billigaste osten när man är i affären. Men inga problem att lägga flera tusen på spel så jävla sjukt att man inte vet om man skall skratta eller gråta
Detta är så sjukt. Handlar inte oxfilé om det finns ryggbiff för halva pengen. Men sen går man hem och bokstavligen spola ner tusenlappar i toan.
Känner mig rätt positiv nu
Just nu mår jag bra och vaknade inte upp med ångest vilket jag trodde jag skulle göra - tvärtom snarare befrielse. Några gånger har muskelminnet försökt att gå in och kolla vilka matcher som finns idag men bara att ignorera.
Jag ska undvika sport helt nu närmaste månaden eftersom det triggar. Och det är tamefan helt slut med självskadebeteendet att gå in och kolla odds och fantisera ihop lappar.