Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-02, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Alkohol ger ju fysiskt abstinens efter många dagar , månaders , års drickande

De flesta spelmissbrukare spelar i korta stunder

Tex en kan spela bara en gång i månaden , då kan lönen ryka

Medans en alkis dricker dagligen
Klart den fysiska biten blir mycket värre

Sen finns det ju spelmissbrukare som spelar dagligen , men den procenten e ju väldigt liten
Då spel för pengar är extremt dyrt

Men den vanligaste fysiska för spelmissbrukare är sömnproblem, depression, ångest, stress
Så då blir det ju fysiskt oxå

Problemet är ju den ekonomiska krisen man kan sätta sig i som spelmissbrukare
Medans en alkis kan ju panta lite burkar , få någon öl av en polare , å fortfarande kunna va berusad

Tex hur mår man om man inte kan betala sin hyra ? Ingen mat i kyl å frys
Så självklart blir det fysiska problem av spelmissbruk , precis som alkis , pundare

Tror det e dumt å jämföra olika missbruk
Alla tacklar sina problem olika
Finns säkert människor som mår extremt dåligt å personer som mår hyfsat ändå

Shopping missbruk e nog rätt likt spelmissbruk
Man får kickar å pengarna försvinner snabbt
Men shopping missbruk e väl rätt tyst om i samhället ! Konstigt

Du är inne på något där med att vissa spelmissbrukare inte spelar varje dag, många är nog ”periodare”. Att spela för småpengar ger inga kickar längre och därför kan man inte hålla på så länge innan det blir alldeles för dyrt, och man kryper till korset igen. Det är ju därför vi ser alla blandade alias här inne komma in med jämna mellanrum, ibland kan det ta år.

Citat:
Ursprungligen postat av DonCarlo
Färdigspelat, nu ska pengarna in på börsen istället.
Bra beslut! Pengarna du förlorat är borta, men du kan tjäna nya, långsamma pengar! Lycka till och håll dig undan volatila investeringar som krypto om du har en spelhjärna :-)
Citera
2024-12-03, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechexpert
Omöjligt komma ur spelmissbruk så jag köper aktier istället lika mycket adrenalin men större chans till miljoner tex köper allt jag kan i lipidor ger mig puls handla lite varje dag det dämpar spelsuget

https://community.redeye.se/posts/ae...ultimata-caset
Större chans är det nog men att tjäna miljoner är fortfarande liten om du inte har många miljoner att investera.

Redeye är riktiga skojare…
https://www.di.se/nyheter/analytiker...sparfavoriten/
Citera
2024-12-04, 02:08
Medlem
Suttit 2 veckor nu och spelat konstant. Nu är det stopp!!!!

Över 100 tusen borta och 500k totalt.
Citera
2024-12-04, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163
Suttit 2 veckor nu och spelat konstant. Nu är det stopp!!!!

Över 100 tusen borta och 500k totalt.

Fyfan.. beklagar. Tyvärr gräver du bara din egna grav djupare.. Sluta nu innan det blir ännu värre. 500k är mycket pengar men det hade också kunnat vara mycket värre. Funkar spelpaus för dig eller spelar du på utländska sidor då?
Citera
2024-12-05, 23:07
Medlem
Spelat nu i 5 års tid och det är först nu jag insett något.

När du spelar står tiden stilla. Du troligen kommer vinna stora pengar, känna dig som en kung. Men i slutet av dagen förlorar du. I längden förlorar man alltid. Då har dina år av spelande slösat dig otroligt mycket tid.
Citera
2024-12-06, 10:15
Medlem
Citat:

När du spelar står tiden stilla. Du troligen kommer vinna stora pengar, känna dig som en kung. Men i slutet av dagen förlorar du. I längden förlorar man alltid. Då har dina år av spelande slösat dig otroligt mycket tid.

Så är det. När jag spelade (slutade för 6 mån sen) så klappa jag mig alltid på axeln och kände mig som en kung när jag hade vunnit för att jag hade inga problem att lämna på en vinst (kunde absolut inte lämna vid förlust och därför jag slutat). Men det spelar ingen roll om du är känner dig duktig och lämnar dagen med en vinst för du kommer likt förbannat vilja spela om någon helg igen och till slut kommer det gå åt helvete. Så ingenting är vunnet förens du bestämmer dig för att aldrig mer spela.

Med andra ord så ska man aldrig spela men om man gör det så ska man lämna och aldrig spela igen vid en storvinst annars kan du inte kalla det en vinst. Lättare sagt än gjort för det är ju när man vunnit mycket som man tror att man kan vinna mer även om det inte sker på samma kväll. Det farliga är att vinna.
Senast redigerad av Snarkomanen 2024-12-06 kl. 10:25.
Citera
2024-12-07, 09:28
Medlem
Sumpade iväg 4500 inatt! Blir så less på det här skiten!

Kan någon ge mig tips på bästa spelskyddet för mobilen? (iPhone)

Nästa lön kommer jag inte ens våga hålla i, ska skicka över skiten till min syster direkt!
Citera
2024-12-07, 09:33
Medlem
1871s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsken1399
Sumpade iväg 4500 inatt! Blir så less på det här skiten!

Kan någon ge mig tips på bästa spelskyddet för mobilen? (iPhone)

Nästa lön kommer jag inte ens våga hålla i, ska skicka över skiten till min syster direkt!
Spela för mindre summor? Då har du fortfarande en chans att vinna tillbaka pengarna men om du förlorar så förlorar du inte så mycket!
Citera
2024-12-07, 11:53
Medlem
Har spelat hela veckan, idag är planen att det ska bli min första alkoholfria och spelfria dag på länge. Har fört över alla pengar till en anhörig som jag litar på. Så kan varken supa eller spela. Jag kan inte se pengar, jag måste vara handikappad på något vis. Har alltid haft god privatekonomi hela livet. Men när spelet började kan jag inte hålla i pengar längre. Jag kan inte ens se pengar på kontot, då jag slösar. Det hela började med att jag förlorade på investeringar i krypto. Sedan började jag spela för blygsamma summor för jag gav upp tanken på en bra privatekonomi. Därefter eskalerade det fort. Vill bli av med den här lasten, men det är verkligen inte lätt.

Någon smart sa att missbruk är inte problemet, det är snarare en dålig lösning på ett problem man har. Så man måste fokusera på vad problemet är och istället hitta en bättre lösning. Jag vet inte ens vad mitt problem är. Varför spelar jag? Varför super jag? Det är väl ett komplext problem med många faktorer antar jag.

Jag använder Naltorexon, så fort jag slutar med den medicinen börjar jag spela och supa. Så min lösning är nog att alltid ta medicinen i flera år framåt. Enda chansen att vara nykter för mig. Detta och att inte se pengar på ett tag.
Citera
2024-12-07, 12:55
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joker001
Har spelat hela veckan, idag är planen att det ska bli min första alkoholfria och spelfria dag på länge. Har fört över alla pengar till en anhörig som jag litar på. Så kan varken supa eller spela. Jag kan inte se pengar, jag måste vara handikappad på något vis. Har alltid haft god privatekonomi hela livet. Men när spelet började kan jag inte hålla i pengar längre. Jag kan inte ens se pengar på kontot, då jag slösar. Det hela började med att jag förlorade på investeringar i krypto. Sedan började jag spela för blygsamma summor för jag gav upp tanken på en bra privatekonomi. Därefter eskalerade det fort. Vill bli av med den här lasten, men det är verkligen inte lätt.

Någon smart sa att missbruk är inte problemet, det är snarare en dålig lösning på ett problem man har. Så man måste fokusera på vad problemet är och istället hitta en bättre lösning. Jag vet inte ens vad mitt problem är. Varför spelar jag? Varför super jag? Det är väl ett komplext problem med många faktorer antar jag.

Jag använder Naltorexon, så fort jag slutar med den medicinen börjar jag spela och supa. Så min lösning är nog att alltid ta medicinen i flera år framåt. Enda chansen att vara nykter för mig. Detta och att inte se pengar på ett tag.
Jag tror att det ligger något i sägningen att "summan av lasterna är konstant". Prova att ersätta beroenden med andra som inte kostar pengar, typ, grotta ner dig i spel där du samlar på dig saker, börja träna och upptäck den världen av oändlig kunskap och nörderi!
Citera
2024-12-07, 23:52
Medlem
Trillade tillbaka i spelet efter ca 2 månaders uppehåll 28 spänn kvar på kontot.. kommer bli en sådan rolig natt som bara spel losers kan känna
Citera
2024-12-07, 23:57
Medlem
Citat:

Det är aldrig någonsin vinster, det är framtida förluster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in