Flashback bygger pepparkakshus!
2014-03-07, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltomten
Senaste hockeymatchen på Umeå Arena fanns iaf en Hells Angel på plats.
Med väst och hela utstyret , satt både i puben och var uppe på läktaren.
Vad han hade för ärende i övrigt framkom inte.

Dock fick han välja att bli avvisad eller täcka över västen.

Såg honom också. Tydligen så var han uppifrån, typ Piteå. Tatueringar i ansiktet och såg jävligt ärrad ut.
Citera
2014-03-09, 08:09
Medlem
OvissFramtids avatar
Hej!

Jag har inte orkat läsa hela tråden men jag snappade upp något inlägg där någon nämnde "grabbarna grus". Och det är just anledningen till att jag nu skriver detta inlägg. Till dig som är Umebo och vet något om dem eller du som nämnde dessa personer, var snäll ge lite mer info om dessa. Det är nämligen så att vad jag hört från diverse källor är de ett gäng lirare som verkar fått till det i livet. Och tyvärr har de varit otroligt onda mot en nära vän jag känner, men kommit undan då denne inte vågat prata med någon om det förutom mig. Min vän säger att hon tror många fler blivit utsatta utan att det kommit upp till ytan. Ni kanske förstår vad det handlar om. Jag behöver därför hjälp att identifiera dessa. Man får gärna skriva PM om det går(?) ny på flashback så jag har ingen aning men jag skulle verkligen uppskatta att få hjälp, hjälpen kan vara avgörande för att denna tjej ska få rättvisa.
Citera
2014-03-09, 08:13
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Ingen aning, sist jag hade med dom att göra var 1-2år sedan.

Mycket möjligt, ser grabbarna grus lite då o då glida runt i nya bilar, ena dagen nån nyare V70 och nästa dag bmw kombi.

Hejsan, har du någon mer info om dessa personer? Mvh. (Kolla mitt tidigare inlägg).
Citera
2014-03-16, 17:18
Medlem
Hej alla!

Har upprepade gånger sett folk med kläder med texten ''X-cons Umeå''.
Läste lite på deras sida på facebook om att hjälpa missbrukare och fd. kriminella tillbaka till samhället.

Men det verkar vara en bluff med tanke på att dom människorna som är med i den föreningen fortfarande är kriminella?

Nån som vet mer?

Många vänliga hälsningar!

Hatav.
Citera
2014-03-16, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatav
Hej alla!

Har upprepade gånger sett folk med kläder med texten ''X-cons Umeå''.
Läste lite på deras sida på facebook om att hjälpa missbrukare och fd. kriminella tillbaka till samhället.

Men det verkar vara en bluff med tanke på att dom människorna som är med i den föreningen fortfarande är kriminella?

Nån som vet mer?

Många vänliga hälsningar!

Hatav.
hur vet du att dom är kriminella fortfarande?
Citera
2014-03-16, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namnedrygt
hur vet du att dom är kriminella fortfarande?

Har många vänner som är delaktiga i föreningen och håller på med div, indrivningar och narkotikaförsäljning.
Citera
2014-03-17, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatav
Har många vänner som är delaktiga i föreningen och håller på med div, indrivningar och narkotikaförsäljning.
Låter som mycket skitsnack det där du! Plus att X-cons egentligen inte har nåt krav på medlemskap vilket innebär att vem somhellst ska kunna vara delaktig i gemenskapen, och jag har svårt att tror att någon spionerar på medlemmarna för att ta reda på om dom begår brott!
Citera
2014-03-19, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinko
Såg honom också. Tydligen så var han uppifrån, typ Piteå. Tatueringar i ansiktet och såg jävligt ärrad ut.

Då var det flera där.
Denna person var från andra hållet.
Och så jäkla pigg och fräch ut , inte alls tärd.
Verkade inte supa till utan höll sig städad.
Citera
2014-03-20, 00:01
Medlem
Det är då flera X-consare som besöker hockeymatcherna!
Där syns de med jackorna på och finns.

Har hört ryktena om fortsatt brottslighet även under namnet x-cons.
Men det är väl klart att det är svårt att bryta sig loss från det livet.
Citera
2014-03-20, 11:00
Medlem
T*ny H*gström är ju knappast ''laglig''.
Citera
2014-03-21, 10:16
Medlem
Låter som väldigt mycket bullshit om x-cons... mer info innan jag tror på detta tack!
Senast redigerad av jubjubjub 2014-03-21 kl. 10:30.
Citera
2014-03-21, 11:50
Medlem
Vad hände egentligen med den där konflikten för drygt 10 år sedan med skottlossningar och sprängattentat, var ju en hel del.

Kulminerade väl med sprängattentatet utanför Umeå TR 2003 där en person fick livstid och den andre 12 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in