2002-04-25, 21:50
Medlem
drejans avatar
Jag ville bara påpeka att "vänstern" och Vänsterpartiet inte är samma sak. Jag är både vänster och för legalisering.

Dessutom finner det jag ytterst lämpligt att citera socialminister Lars Engqvist.
- Okej, cannabis kanske inte är farligare än alkohol. Men vilka signaler skulle det skicka...
Citera
2002-04-26, 16:53
Medlem
Håller med. Jag är iofs anarkist, men `allierar´ mig gärna med vänstern. Och jag är helt och hållet för en legalisering. Även om det är orealistiskt i dagsläget.. Men dekriminalisera Cannabis för faan!
Citera
2002-04-28, 17:15
Medlem
Drejan:

När sade/skrev Socialministern så?

det ligger ju i ganska tvär kontrast med narkotikageneralen Björn Fries dom: "Cannabis dödar själen" (hävdat under Diskus debatten i TV4)
Citera
2002-05-09, 23:13
Medlem
håller med men jag kan dock aldrig bestämma mej för vad fan jag är.
ena dagen e jag vänster,andra dagar tycker jag anarkism låter fint o i svaga stunder sympatiserar jag även med libertarianer(men det beror nog mest på deras intressanta narkotikasyn.resten av deras ideer låter rätt så idiotiskt).

så jag får nog fan uppfinna en egen ideologi.tror jag ska kalla den idiotism eller nåt sånt
Citera
2002-05-10, 15:28
Medlem
Och själv identifierar jag mig med den vänster som står för solidaritet, politisk förnyelse, civil olydnad mot regeringen, samt respekt för individens människovärde. Problemet är att det som officiellt kallar sig "vänster" bland dagens politiska rörelser har väldigt lite med ovanstående att göra, utan tycks mest vara gamla spillror av Marx-influerade revolutionära antikapitalistiska grupper. Men från det hållet lär det ju aldrig kommit något positivt, intelligent eller nyskapande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in