2011-11-11, 14:51
Citat:
Ursprungligen postat av Revolver
Körde mitt första pass i måndags, och jag är helt frälst.. Helvete vilken fantastisk sport!
Har en bakgrund som brottare på klubbnivå, men la av för att intresset för hockeyn tog över. Genom hockeyn så körde vi judo under försäsongsträningen, men det var inte ens hälften så fantastiskt som thaiboxning. Är nu i 20-25 års åldern, och har haft problem med en knäskada och även en del stora problem med spriten som följd av just det.. Nu har jag dock skärpt till mig och tagit upp träningen igen. Så, vad tror ni? Är det för sent att försöka sig på någon form av match inom thaiboxning?
Tacksam för alla former av reflektioner
Har en bakgrund som brottare på klubbnivå, men la av för att intresset för hockeyn tog över. Genom hockeyn så körde vi judo under försäsongsträningen, men det var inte ens hälften så fantastiskt som thaiboxning. Är nu i 20-25 års åldern, och har haft problem med en knäskada och även en del stora problem med spriten som följd av just det.. Nu har jag dock skärpt till mig och tagit upp träningen igen. Så, vad tror ni? Är det för sent att försöka sig på någon form av match inom thaiboxning?
Tacksam för alla former av reflektioner
Med den bakgrundsbeskrivning som ovan följer så skulle jag rikta in mig på matcher med Muay Thai-regler och inte typ all-style/K1. Balansen och basen från brottning, hockey och judo passar utmärkt för clinch-gamet som, tillsammans med blod och sparkar, ger mycket höga poäng. Med hockeyn så sätter du ju reflemässigt upp armbågar .
Ungefärlig längd och vikt skulle också vara intressant för denna ekvation med tanke på hastigheten som sparkarna bör levereras, balansen tror jag att du besitter.
Vad kul att du vill börja med MT! Hoppas att det går bra och tveka inte att fråga din instruktör och träningspartners om hur du kan förbättras! Mvh