Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-10-20, 19:15
  #13
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefon
Yes

"Zirk" hette den, liksom huvudrollsinnehavaren. Inte omöjligt att jag har nån gammal Magnum-tidning liggandes med denna serie i. Ska kolla!

Ja! Fan, Zirk hette han! Sjukt rolig serie!

Ska också upp på vinden och snoka.

EDIT: Vill också minnas att jag läste en serie om en Viggen-pilot som kom till en annan värld och började kämpa på motståndrörelsens sida med sitt Viggen-plan... Att någon minns va fan den serien hette betvivlar jag!
__________________
Senast redigerad av Flytande_argot 2009-10-20 kl. 19:18.
Citera
2009-10-20, 21:21
  #14
Medlem
O Dirlewangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Ja! Fan, Zirk hette han! Sjukt rolig serie!

Ska också upp på vinden och snoka.

EDIT: Vill också minnas att jag läste en serie om en Viggen-pilot som kom till en annan värld och började kämpa på motståndrörelsens sida med sitt Viggen-plan... Att någon minns va fan den serien hette betvivlar jag!


Kan det vara denna kanske:

http://seriewikin.serieframjandet.se...chilles_Wiggen
Citera
2009-10-22, 18:44
  #15
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O Dirlewanger
Kan det vara denna kanske:

http://seriewikin.serieframjandet.se...chilles_Wiggen

Ja!

Fan, den skulle jag vilja läsa igen faktiskt. Rätt rolig idé! Ja inte min idé att läsa den igen alltså utan själva serie-storyn.
Citera
2010-11-24, 19:29
  #16
Medlem
Gr0lschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O Dirlewanger
Kan det vara denna kanske:

http://seriewikin.serieframjandet.se...chilles_Wiggen


Tack letade efter den med! Hittade fan ingenting på google men flashback kan man lita på!!!
Citera
2011-06-08, 20:02
  #17
Medlem
Telefons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Ja! Fan, Zirk hette han! Sjukt rolig serie!

Ska också upp på vinden och snoka.



Löften ska hållas!

Jag presenterar Zirk!

http://filefap.com/public/viewset/41751
Citera
2011-06-14, 22:59
  #18
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Hejsan allihopa! Har hört talas om en serietidning som handlar om antihjälten Lobo har läst lite om honom och han verkar grym. Men är serierna om honom bra, i så fall finns dom på svenska, och var får man då tag på dom?
Lobo är rakt av badass så det bara skriker om det. Kan varmt rekommendera två avsnitt av Superman: The Animated Series där Lobo var med, det enda han gjorde var i princip att slå sönder allt och alla i sin väg. Stålis fick en del spö också, det var rätt kul.

Någon manligare, coolare och hårdare serietidningskaraktär än Lobo finns inte!
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2011-06-14 kl. 23:04.
Citera
2011-06-18, 22:02
  #19
Medlem
Frostnatts avatar
Vet inte om man egentligen kan säga att Lobo är hård, det började ju som en parodi på 90-talets extrema superhjälte seriers strävan att vara hårda och häftiga. Det är inte gjort för att vara häftigt, det är gjort för att vara humor.

Finns för övrigt en väldigt märklig serie Lobo the duck, som en del av Amalgam Universe som var en crossover mellan DC och Marvel som i korthet gick ut på att de båda universumen upptäckte den andres existens och karaktärer mellan de olika universumen slogs mot varandra för att se vilket universum som skulle vara kvar, när ingen ville ge sig blev det en fred där två karaktärer korsades med varandra och fick en miniserie. Det logiska är ju då att korsa Lobo med Howard the duck
Citera
2011-06-26, 22:00
  #20
Medlem
Cardiacs avatar
En annan favorit med Lobo är när han dödar jultomten på uppdrag av påskharen mm. På vägen visar det sig att jultomten är en slavdrivare och som har sina nissar i koncentrationsläger. Family Guy gjorde ett liknande avsnitt senaste säsongen, där Stewie ska döda jultomten.
Tror jag har de flesta episoderna någonstans på min dator, kanske dags att småläsa igen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback