Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2023-09-04, 14:46
  #61
Medlem
Nu väcker jag tråden pga remaken av Quake 2.

Fungerar riktigt bra i MP, bra känsla i railgun osv med "nya" nätkoden. Rek er alla att börja köra igen.
Citera
2023-09-05, 14:49
  #62
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Nu väcker jag tråden pga remaken av Quake 2.

Fungerar riktigt bra i MP, bra känsla i railgun osv med "nya" nätkoden. Rek er alla att börja köra igen.
Köpte det för några dagar sedan, för remasterns skull och det är underbart. Fan vilka minnen som återupplevs. Kan vara lite svårt att komma in på en server ibland, men det är lika kul att lita mot bottar på en egen local.
Citera
2023-09-05, 19:21
  #63
Medlem
Man-At-Armss avatar
Fan vad jag älskade att spela Quake 2, speciellt kamperna i "The Edge" kunde bli sjukt intensiva, men sen började alla kompisar spela CS i stället och det var inget för mig. Då fick man lira med andra. Vissa var äckligt duktiga.
Nu blev man sugen på att spela igen.
Citera
2023-09-17, 12:58
  #64
Medlem
L3nn4rts avatar
Har fortfarande inte klurat ur hur fan man får upp chat-consollen när man lirar online. Nån som vet?
Citera
2023-09-17, 13:11
  #65
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Nu väcker jag tråden pga remaken av Quake 2.

Fungerar riktigt bra i MP, bra känsla i railgun osv med "nya" nätkoden. Rek er alla att börja köra igen.

Jag skulle gärna spela igen... Och bygga banor. Är väl ingen chans att kunna bygga med Quoole fortfarande, till den nya utgåvan ?
Citera
2023-09-17, 14:56
  #66
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Jag skulle gärna spela igen... Och bygga banor. Är väl ingen chans att kunna bygga med Quoole fortfarande, till den nya utgåvan ?
Har en vän som bygger banor i remastern. På vilket sätt han gör det vet jag inte, då jag själv aldrig har gjort egna banor.
Citera
2023-09-17, 15:21
  #67
Moderator
^Eazs avatar
Sammanfogade ämnen om Q2
/Mod
Citera
2023-09-27, 18:34
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Har fortfarande inte klurat ur hur fan man får upp chat-consollen när man lirar online. Nån som vet?


Du menar att chatta bara? Tror det är T som standard kanske? Annars själva konsollen är ju på § och man kan tjatta även där med "/say" följt av vad man nu vill skriva.
Citera
2023-09-27, 18:57
  #69
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Du menar att chatta bara? Tror det är T som standard kanske? Annars själva konsollen är ju på § och man kan tjatta även där med "/say" följt av vad man nu vill skriva.
Ah, tack!
Citera
2023-12-20, 06:12
  #70
Medlem
cerns avatar
Hey Quake II Lovers!

Ville bara meddela att nu ligger hela handlingen (storyn) om Quake II ute:
https://www.youtube.com/watch?v=s4dEJ2IbIWM

Fan vad jag önskar att detta blev till film!

Quake II Remaster är väldigt bra men tyvärr så är Multiplayer-delen inte så finslipat och Quake II Sceners håller sig till OG Quake II och anledningen:

Remaster är i grunden ett annat spel (ser ut och låter likadant). Originalspelet har 25 års dedikerade servrar med en uppsjö av väletablerade mods (tdm, jump, dm, ctf, aq2 etc), av vilka ingen fungerar med remastern eftersom den inte är kompatibel.

Synd men Quake II Going strong!
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback