Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Så många finns det inte som mördat minst tre personer och bara fått vård i ett fåtal år.
Appropå inget men hur länge tycker du att man ska vårdas? Tills man är frisk eller ska man extra vårdas då i ett antal år till bara för den goda sakens skull.
Märk väl att jag inte på något vis tar handlingen som denna människa gjort i försvar, därimot kan jag höja på ögonbrynet hur vissa tycker att en färdigvårdad människa inte ska släppas ut för att de tycker att denne blivit för lite inspärrad.
Man ska väl ut ifall man är frisk? Varför ska man annars sitta inspärrad på sluten avdelning ifall man är frisk, med rådande lagstiftning vill säga?
Det finns många som verkar tro och veta saker kring psyksjuka men som inte har en endaste susning vad de talar om utan kommer med gissningar och höftskott.
Man kan tycka mycket men veta är en annan femma verkar det som, lite lustigt faktiskt.
Man kan faktiskt dra paraleller med Rödeby-pappan, där var det så självklart i allas ögon att han faktiskt var sjuk vid tillfället och skulle därmed släppas fri, i andra fall ska man "vårdas" lite extra länge.
Då frågan varjefall jag mig själv ifall det inte är hämnd man är ute efter och inte själva "vården".
Fast det var bara ett litet inpass.