Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-11-06, 12:52
Medlem
Jag är en genomsnittlig svensk kille på 28 år och företaget ska stationera mig i Singapore i minst 6 månader och givetvis undrar jag: Hur lätt/svårt blir det för mig att ragga upp fräscha tjejer där eller kanske hitta mig en flickvän?
Citera
2009-11-06, 12:57
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slabbe
Jag är en genomsnittlig svensk kille på 28 år och företaget ska stationera mig i Singapore i minst 6 månader och givetvis undrar jag: Hur lätt/svårt blir det för mig att ragga upp fräscha tjejer där eller kanske hitta mig en flickvän?

Hur bra är du på att ragga? Om du gör ditt jobb så är det inga problem. Fördelen i länder som Singapore, är att kvinnor och män vet att de bara umgås för att de är kåta på varandra. Här i vårt jämställda Sverige har vi lärt oss att det minsann går att vara vänner utan att vilja knulla, och det har gjort att främst kvinnor lärt sig avsexualisera män. Det problemet slipper du där.
Citera
2009-11-06, 13:02
Medlem
Typoopies avatar
Är singapore fattigt? Fattiga länder har lösaktiga kvinnor när de upptäcker att man bor i sverige De tror man är deras ticket out of there
Citera
2009-11-06, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Hur bra är du på att ragga?
Jag kan väl ragga hyfsat på tjejer som jag som jag ångrar mig över när jag väl ser dem nakna När det gäller ragga fräschingar är jag nog under medel.

Citat:
Ursprungligen postat av Typoopie
Är singapore fattigt?
Nej, det tror jag inte.
Citera
2009-11-06, 13:40
Medlem
Niklas_1980s avatar
Det beror ju självklart på hur bra man är på att ragga, som ett ex. hur svårt är det att ragga i thailand? om du vill ha en riktig snygg tjej så kan det vara svårare än i sverige, men å andra sidan kan du också " ragga" på det sättet att du betalar en liten summa för ett ligg. Det är alltså väldigt svårt att svara på den frågan. Mitt tips är ju att ta det som det kommer, om dom ändå bestämt att du ska dit så kan du lika gärna testa när du är där.
Citera
2009-11-06, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas_1980
men å andra sidan kan du också " ragga" på det sättet att du betalar en liten summa för ett ligg.
Nej, köpetjejer är jag inte ute efter
Citera
2009-11-06, 18:23
Medlem
Exaktes avatar
Kommer att bli lättare än i Sverige, men svårare än Thailand, om det säger dig något.

Edit: Beror givetvis på vad du letar efter också, det finns många västerländska tjejer där, men du kanske syftar på de inhemska?
Citera
2009-11-06, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exakte
Beror givetvis på vad du letar efter också, det finns många västerländska tjejer där, men du kanske syftar på de inhemska?
Jag kan tänka mig både snygga västerländska och asiatiska tjejer, man ska ju inte diskriminera
Citera
2009-11-07, 02:04
Medlem
skit enkelt att fixa tjejer i singers.

du behover (maste ta detta pa engelska) de five 'c's:
Cash
Credit
Car
Condo
Caucasian

om du har alla dem sa far du snygga tjejer hur enkelt som helst, speciellt kines tjejerna.

men ingenting jag skulle satsa pa for ett riktigt forhallande... kulturellt riktigt langt ifran svenskar, det funkar en kort stund men inte langsiktigt. aldre generationer (dvs. mamma och pappa) ar riktiga rasister generellt. kineser ska gifta sej med kineser som de sajer. det gar dock att losa om du ar riktigt rik.

pengar ar allt har. om du har pengar sa ar du kung.

strula inte runt pa jobbet, det ger enkom huvudvark. men samtidigt finns det inget som heter sexual harrassment i lagen har sa man kan vara ett svin om man ar sa lagd...

intressant ar att vita tjejer inte hittar killar och har ar det generellt mycket enklara att plocka upp snygga expat brudar an lokala tjejer tack vare att ingen vit man ger dem nagon som helst uppvaktning....

turisterna hanger pa boat quay och clark quay, de som ar inne i kulturen ar pa andra stallen (fort canning, killiney road etc).

vet att det jag skriver ar hyffsat cyniskt men det ar valdigt aant.
Citera
2009-11-07, 11:27
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Du ska till Singapore, ett för dig (antar jag) nytt land och en helt ny kultur, och den första frågan som poppar upp i skallen är "Hur lätt/svårt är det för svenskar att ragga i Singapore?". Bara jag som finner hela den här trådstarten oerhört komisk?

Beklagar OT.
Citera
2009-11-07, 11:29
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasjnikov
Du ska till Singapore, ett för dig (antar jag) nytt land och en helt ny kultur, och den första frågan som poppar upp i skallen är "Hur lätt/svårt är det för svenskar att ragga i Singapore?". Bara jag som finner hela den här trådstarten oerhört komisk?

Beklagar OT.

Nej, mitt huvudsyfte i ett nytt land har många gånger varit att ragga.
Citera
2009-11-07, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasjnikov
Du ska till Singapore, ett för dig (antar jag) nytt land och en helt ny kultur, och den första frågan som poppar upp i skallen är "Hur lätt/svårt är det för svenskar att ragga i Singapore?"
Ja, det stämmer. Jag tycker om att doppa
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1047230

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in