2013-02-01, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av THCInfected
Funkar det här med samsung galaxy s3 också?

Nej. Bara Iphoneanvändare kan dra nytta av att åka gratis just nu. Själv kör man med en gammal 3g, funkar perfekt.

Någon som vet vad '042-' refererar till i bilden?
https://dl.dropbox.com/u/15033864/%C3%84kta%202.png
Senast redigerad av BEJKONOST 2013-02-01 kl. 11:26.
Citera
2013-02-01, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BEJKONOST
Nej. Bara Iphoneanvändare kan dra nytta av att åka gratis just nu. Själv kör man med en gammal 3g, funkar perfekt.

Någon som vet vad '042-' refererar till i bilden?
https://dl.dropbox.com/u/15033864/%C3%84kta%202.png

042-0130201, 04= klockslaget (minuten då) biljetten går ut, resten är dagens datum
Citera
2013-02-01, 11:53
Medlem
NickDawgs avatar
Jag köpte en äkta biljett imorse samt har fått TherealR version att fungera. Som andra skrivit så är det tre fält om man klickar på blåpilen i den äkta. I den oäkta så är nedre fältet kapat även på min iPhone 5 som även andra påpekat. Har en äkta biljett om ngn vill att jag PMar den. I övrigt ser den oäkta riktigt fuckad ut i landscape mode, detta bör nog fixas vartefter då SL lär informera sina anställda att kolla detta vid uppvisande.

För övrigt, tack till TherealR för grymt och snabbt jobb!
Citera
2013-02-01, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eroni
Verifiera email!

? Jag har redan min mail kopplad till dropbox.
Citera
2013-02-01, 12:05
Medlem
På den riktiga står det "1 feb" och på den nya fejkbiljetten "01 feb" Dessutom är månaden "00" på alla andra sms om man går tillbaka till meddelanden!
Citera
2013-02-01, 12:32
Medlem
RallyRallys avatar
Hahahaha gick precis på bussen. Biljetten ser bra ut.
Tar upp telefonen och gubben kollar inte ens på skärmen innan han börjar:

-Nejnejnej det där går inte!
-Va?
-Jaa det är nytt system! *tar fram en lapp med nya sms systemet*
-Eh jag har skickat till det nya numret? *trycker upp telefonen i ansiktet på gubben*
-Jaha. Eh, aa men okej du får åka på egen risk.

Haha. Bortförklaring?
Har för övrigt femman och det funkar kalas. Tacksomfan!!
Citera
2013-02-01, 12:37
Avstängd
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallyRally
Hahahaha gick precis på bussen. Biljetten ser bra ut.
Tar upp telefonen och gubben kollar inte ens på skärmen innan han börjar:

-Nejnejnej det där går inte!
-Va?
-Jaa det är nytt system! *tar fram en lapp med nya sms systemet*
-Eh jag har skickat till det nya numret? *trycker upp telefonen i ansiktet på gubben*
-Jaha. Eh, aa men okej du får åka på egen risk.

Haha. Bortförklaring?
Har för övrigt femman och det funkar kalas. Tacksomfan!!

Men om busschaffisen ifrågasatte din biljett så funkar det väl inte så bra?

Åkte du med denna: iRemadeAccess 1.50 - BETA ?

Vad hände med att personnummet etc ska visas? Hur ser en äkta biljett nu nu, alltså den som gäller from idag?

Mvh
H
Citera
2013-02-01, 13:02
Medlem
Någon som skulle kunna dela med sig av färdiga dropbox länken? Steg 9 dvs.
Fungerar inte alls för mig, vore uppskattat!
Citera
2013-02-01, 13:16
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Men om busschaffisen ifrågasatte din biljett så funkar det väl inte så bra?

Åkte du med denna: iRemadeAccess 1.50 - BETA ?

Vad hände med att personnummet etc ska visas? Hur ser en äkta biljett nu nu, alltså den som gäller from idag?

Mvh
H

Finns längre bak i tråden.

Namn: SL603

H-A 10:46 603 <-- Kontrollnummer

EOOOXOXXOE
EAXXOXOAOA
EXAXOOEAOE
EEEEEEEEEE <-- Oklart, kan vara E = 5 = Fredag. Någon får gärna droppa screen imorgon.

SL biljett giltig till 10:46
2013-02-01
Helt pris 36 kr ink 6%
moms
1189254145603 <-- Kontrollnummer 603, om någon kan utläsa fler "koder" är vi tacksamma.
m.sl.se
Citera
2013-02-01, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TherealR
Här kommer den! (VIKTIGT: Läs installationsinstruktionerna! Även om du använt appen förr!)

Länk: https://anonfiles.com/file/c2c8f11c4...fb2c97b53701ee

iRemadeAccess 1.50 - BETA
Allt har testats på iPhone 5. iPhone 4 / 4s borde inte ha problem. PM'a eller skriv här om det skulle krisa. Skriv/PM'a om ni hittar buggar, eller hur man tolkar sifferkoder i biljetten.

iRemadeAccess v.1.50 stödjer nya biljettformatet.

Övriga ändringar:
  • Nytt biljettformat
  • Enklare filstruktur (Hoppas att det blir mindre frågor såsom "Varför ser inte jag bilder?" i denna tråd.)
  • Scroll fixat på HELA utrymmet omkring biljetten (Även inne på "blåa pilen" sidan)
  • Blå-ish status bar ovanför appen. För en mer äkta känsla

INSTALLATION: (LÄS HELA)
  1. OBS! Om du har en tidigare version av iRemadeAccess, ta bort den från din telefon helt, följ instruktionerna, och lägg till den igen på hemskärmen.
  2. Registrera dig på dropbox.com
  3. Gå till: http://dropbox.com/enable_public_folder
  4. Ladda ner iRemadeAccess 1.50 från toppen av denna post.
  5. Extrahera ZIP-filen du laddade ner, till valfritt ställe på din dator.
  6. Gå in i mappen "Public" på ditt dropbox-konto. (Denna skapade vi i steg 3.)
  7. Ladda upp ALLA filer (30st totalt) från din mapp på datorn, in i denna mapp på dropbox.
  8. Vänta på att ALLA filer är uppladdade.
  9. Högerklicka på index.html på ditt dropbox-konto, och välj "Copy Public Link". Spara denna address du nu får upp.
  10. Gå till addressen du just fick i din iPhone (Använd SAFARI)
  11. Väl inne på sidan, efter ALLT har laddat klart, tryck på knappen längst ner i mitten, den som ser ut som en box. Och välj "Add to homescreen"
  12. Starta nu den nyinlaggda appen. Tada!

När jag går in på länken/filen via Dropbox-genvägen på datorn ser sms-biljetten bra ut. Men när jag ska gå in på länken/filen via safari (både på dator och iPhone) ser sidan förjävlig ut.. Det knepiga är ju att Dropbox har tagit bort "public file"-funktionen.. Känns som att jag försökt med alla "share link"-varianter som gått men kommer inte runt problemet. någon som sitter inne på en "quick fix"?
Citera
2013-02-01, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Like.A.Boss
När jag går in på länken/filen via Dropbox-genvägen på datorn ser sms-biljetten bra ut. Men när jag ska gå in på länken/filen via safari (både på dator och iPhone) ser sidan förjävlig ut.. Det knepiga är ju att Dropbox har tagit bort "public file"-funktionen.. Känns som att jag försökt med alla "share link"-varianter som gått men kommer inte runt problemet. någon som sitter inne på en "quick fix"?

Tryck på länken "http://dropbox.com/enable_public_folder" så kommer du till dropbox och får verifiera kontot och sen enable public folder alternativet. Skriv ett PM till mig om du inte får det att fungera så får du använda min länk som jag har lagt upp på min egna hemsida istället.
Citera
2013-02-01, 13:59
Medlem
Fin grej!

Är det bara jag som får en liten rand längst ner, i ljusblått när jag öppnar från homescreen? Kör på iphone 4. Lösning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in