Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-06, 00:29
Citat:
Ursprungligen postat av -WonderwaLL-
Källa: www.sl.se/sms

Personen som har skrivit detta är nog långtifrån den ljusaste och mest tekniskt kompetenta. Bara att byta namn på kompisen som skickar biljetten till dig, i din adressbok i enlighet med vad som står i sms:et.
De kan ju kolla upp vilket nr som skickat biljetten...
Citera
2013-03-06, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itzelsnitch
Sorry men jag har verkligen inte tid o skumma igenom 40+ sidor me nytt info.
Har glidit med SMS-Biljett appen I över ett år utan problem och nu så kom detta nya kuk system.

Finns det sätt att fortf. fuska gratis nowdays ?
Mycket tacksam om någon hänvisar till sidnr i denna topic där jag kan läsa om det.

Tror du på fullaste allvar att VI har tid med det då? Och nej, jag kommer inte ihåg vilket sidnummer det börjar på, du får leta själv. Så svårt är det inte.
Citera
2013-03-06, 11:28
Medlem
Kan någon skicka mig senaste filerna så jag kan lägga upp på swestream.se/sl
(SIDAN ÄR NERE JUST NU, MEN KOMMER UPP UNDER DAGEN)
Citera
2013-03-06, 12:34
Medlem
Calos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silent..I-kill-U
Jag fattar hur du menar, men tror dock inte att så många skulle vara beredda att betala så mycket som 72kr/mån? Sen funderar jag på om det verkligen skulle behöva va så dyrt för att det ska "gå runt"?

Det behöver det förhoppningsvis inte vara, kanske om halvåret räcker, hehe.
Citera
2013-03-06, 12:35
Medlem
ska detta ersätta gamla som slutade fungera i dagarna. och det går ej o koppla till länk!
Citera
2013-03-06, 13:09
Medlem
Varför envisas alla med att lägga upp fejkbiljetten på en webbtjänst när SL enligt egen utsago i ren fascistanda kommer göra allt för att få dem nedstängda?

Använd Dropbox - så att ni alltid har en fejkbiljett till hands!

---------

Citat:
Ursprungligen postat av fuck-sd
ska detta ersätta gamla som slutade fungera i dagarna. och det går ej o koppla till länk!

OT: Hade hellre sett att ditt nick löd "fuck-sl".
Senast redigerad av -WonderwaLL- 2013-03-06 kl. 13:14.
Citera
2013-03-06, 17:04
Bannlyst
Kontrollanter över allt nu på pendeltågen.
Citera
2013-03-07, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -WonderwaLL-
Varför envisas alla med att lägga upp fejkbiljetten på en webbtjänst när SL enligt egen utsago i ren fascistanda kommer göra allt för att få dem nedstängda?

Använd Dropbox - så att ni alltid har en fejkbiljett till hands!

---------

OT: Hade hellre sett att ditt nick löd "fuck-sl".

ja det får bli nästa nick lol men fan vet inte nån om det kommit en ersättning typ senaste appen som la av i dagarna. jag måste åka buss e förlamad utan min sms biljett!!!!!! Någon Please Help Hjälp kan inte fler språk lol
Citera
2013-03-07, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattskenet
Citat:
Ursprungligen postat av Hazzeman
Det där med att ha en server som aktivt köper biljetter och sedan skickar ut biljetter till ett konto borde ju funka ganska bra, jag har dålig koll på vad biljetter kostar, då jag inte bor i sthlm men vad säger lagen om detta? Tänkte som projekt till C-uppsatsen, Man skulle ju tjäna ihop det på en helg i sthlm då en tur kostar väl typ 20-25kr? men hur många biljetter behövs det för att klara ett dygn i innerstan och vad kostar ett månads kort?

Problemet är att det finns ett tak för hur mycket betaltjänster man får köpa per månad, tror det ligger runt 300 kr. En biljett kostar 36 kr för en (1) zon vilket innebär att varje telefon kan köpa 8 biljetter. Således behövs det 3 telefoner per dag vilket blir totalt 93 telefoner för att kunna utföra projektet.Problemet är att det finns ett tak för hur mycket betaltjänster man får köpa per månad, tror det ligger runt 300 kr. En biljett kostar 36 kr för en (1) zon vilket innebär att varje telefon kan köpa 8 biljetter. Således behövs det 3 telefoner per dag vilket blir totalt 93 telefoner för att kunna utföra projektet.

För att ändå svara på Hazzemans fråga så skulle ett heltäckande system med giltiga sms-biljetter kosta 864 kr per dag. Då räknar jag med att man köper biljetter som är giltiga i alla zoner (ABC) och som då också gäller 2 timmar, kostar 72 kr. 315 360 kr per år minst - antar att man måste ha ett något överlappande system så man inte får en biljett som går ut om bara ett par minuter.

Största problematiken är väl att SL kommer att se igenom detta direkt och begränsa hur sms-biljetterna används. En person kan således inte blippa en sms-biljettkod i Solna samtidigt som nån gör det vid Slussen.
Citera
2013-03-08, 10:12
Medlem
Snälla någon kan ni ta en bild på hur sms ser ut idag för när jag skulle åka t-banan i förrgår sa spärrvakten att så ser inte våra sms ut!
och jag fick gå med svansen mellan benen och inte fatta halvsju, o ingen har skrivit nåt, undrar om vakten drev med mig för han misstänkte att den va falsk eller kan inte komma på nåt annat.
Och det är samma app jag använder eller använde nu har jag avinstallerat den tom, den senaste som kom nån månad sen efter dom hade bytt.
Please drev spärrvakten med mig eller har sms,en förändrats??????
Citera
2013-03-08, 12:47
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuck-sd
Snälla någon kan ni ta en bild på hur sms ser ut idag för när jag skulle åka t-banan i förrgår sa spärrvakten att så ser inte våra sms ut!
och jag fick gå med svansen mellan benen och inte fatta halvsju, o ingen har skrivit nåt, undrar om vakten drev med mig för han misstänkte att den va falsk eller kan inte komma på nåt annat.
Och det är samma app jag använder eller använde nu har jag avinstallerat den tom, den senaste som kom nån månad sen efter dom hade bytt.
Please drev spärrvakten med mig eller har sms,en förändrats??????
swestream.se/sl funkar alltid för mig. Se till att du lägger till den på hemskärmen på din iphone. Sen funkar tyvärr inte landscape mode så vält inte telefonen.
Citera
2013-03-08, 18:56
Medlem
kan någon som vet skriva ner en länk för gammla knapp telefoner (java) den som jag har använt haxess förut men med den hållde jag på att åka fast , så jag behöver den nya versionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in