Citat:
Ursprungligen postat av
Vandammes
Adesanya är slut!
Ingen haka kvar!
Frågan är om det är hakan som är slut eller om det är Imavov som prickade helt rätt eller bara slår väldigt hårt.
Adesanya har ju alltid varit en stående fighter men han har ändå inte tagit så ohyggligt mycket stryk som andra fighters med strikingbakgrund då han är bra på det han gör och nu när jag kollar hans UFC record så har han bara blivit stoppad på KO eller TKO två gånger dvs nu av Imavov samt i första matchen mot Pereira.
Visserligen så kan hakan ha fått mycket stryk under hans tid som kickboxare innan UFC men det har jag sämre koll på.
Däremot så börjar han komma upp lite i åren nu och förr eller senare så går det utför för alla idrottsmän pga ålder, skador osv.
Jag hade faktiskt tippat på att Imavov skulle vinna den matchen faktiskt men inte på det sättet utan antingen på sub eller gnp.
Dock så hade jag fel då jag trodde att Shara Bullet skulle vinna över MVP vilket inte hände men däremot rätt i att Pavlovich skulle ta Rozenstruik dock inte på decission utan på KO / TKO och hyfsat fort så halvfel.
Däremot så är det inget konstigt att det blir avvaktande och att matchen går tiden ut när två tungviktare av den kalibern möts som slår riktigt hårt båda två och ingen är sugen på att bli träffad och knockad när det kan räcka med en bra träff.
Undantaget är väl Aspinall som kliver rakt på och börjar dela ut smällar eller skjuter på nedtagning hyfsat fort ändå i de flesta av sina UFC matcher hittills i HW divisionen. 100 % avslut på Knock eller Sub och alla i första ronden förutom en sub i rond två mot Arlowski.
Fares tyckte jag gjorde en bra match också i öppningen på huvudortet.