• 1
  • 2
  • 3
2009-11-18, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Jo det gör det. Under atrofi (muskelförtvining) ombildas muskelvävnad till just fettvävnad. Detta syns extremt bra t ex vid DT (en form av röntgen).
Okej det visste jag inte, är det en stor mängd muskler då?
Citera
2009-11-18, 23:49
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acidflower
Okej det visste jag inte, är det en stor mängd muskler då?
Hur menar du?

Det är framförallt vid gipsning hos förlamade människor man ser en extremt stor omvandling av muskelfibrer till fettvävnad.
Citera
2009-11-19, 00:08
Medlem
Citat:
Hur menar du?

Det är framförallt vid gipsning hos förlamade människor man ser en extremt stor omvandling av muskelfibrer till fettvävnad.
Jag vet inte vad jag menar jag ska nog vara tyst nu börjar bli trött
Citera
2009-11-19, 00:28
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acidflower
Jag vet inte vad jag menar jag ska nog vara tyst nu börjar bli trött
Samma här och börjar jobba 06.30

Kommer fan ha en hjärtinfarkt innan jag fyller 30 som jag jobbar
Citera
2009-11-19, 09:52
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Förutsatt nu att man inte gör någonting alls efter man slutat träna, så får man behålla muskelmassan mellan 7-10 dagar efter senaste träningspasset, förutsatt att man äter tillräckligt med mat. Efteråt så börjar det knapra lite på "toppen".

Hur mycket man sedan kommer förlora beror helt på övrig aktivitet och kosthållning. Men används inte det som finns, så kommer det försvinna.
Oj det var inte lång tid. Trodde att det kunde gå en månad utan problem. Men jag kan tänka mig att det beror lite på hur pass vältränad man är när man "går i vila". Ju mer muskler man tränat upp, ju snabbare blir man av med dem?
Citera
2009-11-19, 09:55
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Citat:
Beror på om han även slutar med steroider. Fortsätter han ta steroider kan han hålla musklerna kvar enormt länge om kosten sköts.
Okej, nu är jag inte så insatt i steroider men jag trodde att det fungerade som ett vanligt kosttillskott. Alltså att man fortfarande måste träna och vara aktiv för att steroiderna ska ge resultat.
Citat:
Jo det gör det. Under atrofi (muskelförtvining) ombildas muskelvävnad till just fettvävnad. Detta syns extremt bra t ex vid DT (en form av röntgen).
Citera
2009-11-19, 12:46
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElNinoDeLaCalle
Okej, nu är jag inte så insatt i steroider men jag trodde att det fungerade som ett vanligt kosttillskott. Alltså att man fortfarande måste träna och vara aktiv för att steroiderna ska ge resultat.

Beror nog på vilken mängd aas personen tar. Kan tänka på att på 2g testo e5 så bibehåller man nog en hel del utan träning
Citera
2009-11-19, 12:47
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElNinoDeLaCalle

Beror nog på vilken mängd aas personen tar. Kan tänka på att på 2g testo e5 så bibehåller man nog en hel del utan träning

Mvh
Citera
2009-11-19, 13:29
Medlem
pezrulezhaakons avatar
ElNinoDeLaCalle

Ja, det är klart att procentuellt sett så försvinner det mer på en mycket vältränad person, än på en motionär, eftersom motionärens maxbelastning i gymet oftast ligger närmare vardagsbelastningen, än det gör för gymbiffen.
Citera
2009-11-19, 20:42
Medlem
ElNinoDeLaCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezrulezhaakon
Ja, det är klart att procentuellt sett så försvinner det mer på en mycket vältränad person, än på en motionär, eftersom motionärens maxbelastning i gymet oftast ligger närmare vardagsbelastningen, än det gör för gymbiffen.
Kan det inte vara nyttigt för kroppen om man tar en längre vila på cirka 2 veckor lite då och då?
Citera
2009-11-19, 20:55
Medlem
pezrulezhaakons avatar
ElNinoDeLaCalle

Ja, det kan det vara, men är inte nödvändigt om man är på motionsnivå och sköter kosten och sömnen bra. Däremot finns det stora fördelar för elittränade att ladda batterierna efter en intensiv period.
Citera
2009-11-19, 21:23
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123

Mvh
Absolut.
Citera
  • 1
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in