2009-11-18, 23:04
Bannlyst
Jag har gymmat i en månad. Är tjock, behöver jag bulka då? Eller kan jag redan börja deffa medans jag bygger. Vet inte hur jag ska förklara ;P men måste jag typ äta upp mig för att musklerna ska få nåt att arbeta med eller hur jag ska säga?
Citera
2009-11-18, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lracok
Jag har gymmat i en månad. Är tjock, behöver jag bulka då? Eller kan jag redan börja deffa medans jag bygger. Vet inte hur jag ska förklara ;P men måste jag typ äta upp mig för att musklerna ska få nåt att arbeta med eller hur jag ska säga?
Vill du deffa så gör det det är du som ska må bra med din kropp, eftersom att du fortfarande är nybörjare så tror jag att du kan lägga på dig lite muskelmassa och öka i styrka även om du deffar, om du håller ett högt protein intag och sköter sömnen och träningen.
Citera
2009-11-19, 00:22
Medlem
jag föreslår att du deffar. om du är tjock så kommer du nog få mer glädje av resultaten än ifall du skulle börja bulka och bli ännu tjockare
Citera
2009-11-19, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Femoris
jag föreslår att du deffar. om du är tjock så kommer du nog få mer glädje av resultaten än ifall du skulle börja bulka och bli ännu tjockare

Behöver man bulka om man redan är tjock?
Citera
2009-11-19, 01:31
Medlem
Drooms avatar
Citat:
Behöver man bulka om man redan är tjock?

Bulk har ingenting att göra med hur mycket kroppsfett du har.

Du bulkar inte för att lägga på dig fett, du bulkar för att lägga på dig muskler. Dessutom bygger du muskler sämre desto mer fett du har.
Citera
2009-11-19, 02:08
Medlem
aegonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Dessutom bygger du muskler sämre desto mer fett du har.
Varför?
Citera
2009-11-19, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Bulk har ingenting att göra med hur mycket kroppsfett du har.

Du bulkar inte för att lägga på dig fett, du bulkar för att lägga på dig muskler. Dessutom bygger du muskler sämre desto mer fett du har.

huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh?
Citera
2009-11-19, 09:08
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acardipane
huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh?
Citat:
Ursprungligen postat av aegons
Varför?
Vid bulk går man upp i vikt bestående av fett och muskler, desto fetare man blir desto mindre av viktuppgången kommer vara muskler. Hur skulle annars 200kg Nisse se ut efter en bantning på 50kg? Hulken 2?

Vid vilken fett% det börjar fördela sig ofördelaktigt är nog personligt.
Citera
2009-11-19, 09:45
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:

Om du redan känner dig tjock så känns det som idioti att bulka. Om du deffar så kommer du inte öka lika mycket i styrka och du kanske till och med blir svagare i vissa övningar. Men med hård träning och rätt näringstajming så är det fullt möjligt att "bygga" under en deff. Särskilt om du bara har tränat i en månad. Det blir inga enorma muskler men det går.
Citera
2009-11-19, 10:51
Medlem
Thomaspunkts avatar
Då du kommer att lägga på dig fett om du bulkar och du redan är fet så tycker jag att du ska deffa. Deffa eller kaloribalans är det som gäller för dig imo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in