• 2
  • 3
2002-10-05, 20:04
Medlem
Har ingen aning!
Citera
2002-10-06, 06:36
Medlem
Skillnaden emellan att annvända Visual basic jämfört med c++ är ungefär samma sak som att måla en tavla eller fylla i en färgläggningsbild.Men lätt är det och rätt användbart men vill man känna att man skapar något själv ifrån grunden skall man ej annvända VB.
Citera
2002-10-06, 11:40
Medlem
Gionass avatar
Ok.... Då blir det väl att gå till bibblan igen då=)....
Citera
2002-10-06, 20:10
Medlem
Det e sant men man kan börja med vb för att sedan gå in på dom lite tyngre språken.
Citera
2002-10-06, 20:48
Medlem
Gionass avatar
ja, man måste ju börja nånstans...
Citera
2002-10-07, 13:50
Medlem
Testa o gå in på bokhandel o köp en bok istället... om dem inte har den kan dem nog beställa in den, stort sett vilken som helst.
Eller så kan ni ju beställa ifrån amazon.com, eller bokus.se om ni föredrar svenska böcker... Tänk på att alla är inte så pedagogiska och är bättre som referenser.
Sams böcker brukar iaf vara pedagogisk skrivna, eller böcker som används i skolan brukar också vara mkt bra.
Citera
2002-10-07, 16:18
Medlem
Liquid_Xs avatar
o'reilly ger annars ut väldigt bra böcker
Citera
2002-10-08, 17:21
Medlem
Okej...bara att titta runt och se vad som erbjuds med andra ord. Har ju iofs tagit en å annan bra bok från skolan, men dom börjar som sagt ta slut nu =)
Citera
2002-10-19, 10:45
Medlem
Vb är inte så sjåpigt...

Asså... jag bara måste. Racka inte ner på VB för att det är enkelt, racka ner på de IQ-befriade programmerarna istället.

I min egna erfarenhet att arbeta med andra programmerare är VB fan schysst. Man kan lätt följa koden och även om det står sköna kommentarer som "i är en räknare" kan man ändå fatta vad programmet gör utan att köra det i debug-mode och lära sig hela affärslogiken *innan* man ens börjar koda.

Jag försökte hjälpa en kille med ett program i C och han hade en COBOL bakrund. Fy fa-an säger jag bara. Till slut gav jag honom bara ett program som jag visste fungerade för det var omöjligt att läsa.

Plus att VB7 (.NET) är ett helt objektorienterat språk. VB6 haltar men till den nya versionen har de stilat till sig.

//Pia
Citera
2002-10-19, 10:48
Medlem
Vrox ger ut ganska bra "beginning" böcker.

//Pia
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in