Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-13, 22:27
  #181
Medlem
Maranathas avatar
Genus-feminister, RFSL som predikar i högstadiet, MTV, Dagens television, Aftonbladet, internet, WoW, porrideal att det är populärt att så unga tjejer som möjligt ska knulla med så många negers som möjligt. Samtidigt.

Utan att nämna någon viss folkgrupp så förstår vem som helst vem som ligger bakom allt jag listade.

Fast ja, dagens ungdom har folk alltid klagat på, men jag som ungdom själv tycker majoriteten av alla ungdomar idag är mer än bedrövliga. Går jag ut ur mitt hus och tittar på de första 5 ungdomar jag ser så blir jag bitter nog att gå hem igen. Fast det gäller alla "moderna" människor idag, dagens ideal är värre än det någonsin varit förr.
Citera
2011-02-17, 23:59
  #182
Medlem
Saucy.Jacks avatar
Nu antar jag att alla generationer har blivit anklagade för att hänge sig åt något riktigt själsdödande. Således är dagens ungdom, vilken jag själv tillhör, knappast unik. Ändå känns det som om dagens unga är bra mycket mer korkade än någonsin tidigare. Ingen engagerar sig i något, senast någon gjorde det var väl 68-vänstern.

Ytlighet, sexism, amerikansk plastkultur och katastrofala alkoholvanor är inga bra förutsättningar, särskilt inte då det kombineras med den politiskt korrekta vuxenvärldens budskap om svenskens kulturlöshet, det förträffliga i HBT, massinvandring och dylikt.
Citera
2012-12-02, 20:48
  #183
Medlem
Liberalism. Den amerikanskpräglade modellen och fashionabla trendsättningen, är en alstringssfär som förhindrar rotfasta traditioner, empati och långa tidsperspektiv - ur bredare sammanhang har flertalet "krafter" nyttjat modellen för att verkställa destruktiva tendenser, med företrädesvis ungdomar som inriktningsmålgrupp.
Citera
2012-12-03, 08:48
  #184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
Skateboard ingår i såna där s.k "extreme sports" som är subversiva till sin karaktär, då de inte (bara) är sporter utan mera av subkulturer där det haussas en rutten livsstil, konsumtion av dyra accessoarer, drogbruk och allmänt asocialt beteende. Det framgår tydligt av t.ex programmet "Jackass" varför föräldrar bör vara misstänksamma mot hela den subkulturen kring skateboards.

Ännu farligare är långfärdsskridsko! Måste omedelbart förbjudas.
Citera
2012-12-03, 08:50
  #185
Medlem
Ungdomen har alltid varit hopplöst förfallen. Redan gamla grekiska filosofer klagade över ungdomens smak för dåligheter.
Endast folk över 60 bör anförtros makt och myndighet i samhället. Om ens då.
Citera
2012-12-03, 09:57
  #186
Medlem
tions avatar
Jag anser att skolan och tv:n är det som förstör ungdomen idag.
Citera
2012-12-04, 13:52
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tion
Jag anser att skolan och tv:n är det som förstör ungdomen idag.


Ja, ett stärkande gäng- och gatuliv på heltid skulle stärka och förkovra den svenska ungdomen.
Citera
2012-12-23, 19:03
  #188
Medlem
GranatGurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menelik
Ja, ett stärkande gäng- och gatuliv på heltid skulle stärka och förkovra den svenska ungdomen.
efterbliven much?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback