2007-11-13, 14:45
Medlem
Midsummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volta
Låter ju ändå som om vsync är av tycker jag. Har du tvingat av det i NVidia-drivern?

Den ska vara av :S http://www.fuskbugg.se/pub/misc/fuckat2.jpg

En annan konstig grej är att skriver man -freq 100 med en 60hz skärm så ska man ju få cs i en liten del av skärmen? här reagerar det inte ens på det

funkar det helt enkelt inte att spela med 100fps i en vista 64bits os eller?
Citera
2007-11-13, 15:54
Medlem
asså vad e det för skilnad på Vista 64bit o 32 bit? vad ska man ha för ha 64bit bara undrar vad e skillanden
Citera
2008-04-24, 01:56
Medlem
Till de som säger att man behöver inte ha 100fps för CS, kan dra åt helvete.

Och nu till min fråga: jag skulle vilja veta hur kan man fixar lite högre hz på cs 1.6 när man har window vista. Det känns lite jobbigt för mina ögonen med 60hz på min gamla CRT

De andra program som tvinger spel-program ha full hz (100hz t.ex) fungerar inte på vista, Alltså vanlig vista, ej vista 64.
Citera
2008-04-24, 02:55
Medlem
Zebraspankers avatar
Du måste uppdatera launch options, jag använder mig av dessa:
"-heapsize 262144 -noforcemparms -noforcemaccel -noforcemspd -freq 75 -w 1024 -dxlevel 90 -gl -16bpp -noaafonts", du får anpassa det efter hur du spelar och vad du har för skärm.

Ang. 60-fps så hade även jag problem med det. V-Sync av i nvidias kontrollpanel men fortfarande låst på 60-fps. Testa med att starta om ett flertal gånger och fippla med launchoptions. Vet inte exakt vad jag gjorde men sen fungerade det helt plötsligt.

.. och ja, du behöver 100-fps om du ska försöka spela counter-strike någorlunda seriöst. Den som säger att man inte märker någon skillnad måste ta mig fan vara bedövad i medvetandet.
Citera
2008-04-24, 06:38
Medlem
Det är löst, behövde bara kryss på rutan "dölj lägen som den här bildskärmen kan inte visa" i egentskaper för skärmen sen "-freq 100" i launch options.
Citera
2008-05-04, 21:00
Medlem
Den officiella tråden Fraps [Mod]

Förut när jag har gjort filmer i Fraps så har man kunna välja alternativet "hör vad du hör". Det tycker jag är nödvändigt för att filmen ska bli bra - att man hör ljudet i spelet.

Det var väl ett år sen sist jag gjorde en film. I dag tänkte jag ta börja göra en CoD4-film. Men nu hittar jag inte det där alternativet Någon har nån aning om vad som spökar?
Citera
2008-05-04, 21:26
Medlem
Det finns ju en ruta att kryssa i men det står inte "hör vad du hör", kommer inte ihåg men det finns en kryssruta i någon flik.
Citera
2008-05-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swegeneral
Det finns ju en ruta att kryssa i men det står inte "hör vad du hör", kommer inte ihåg men det finns en kryssruta i någon flik.

Precis, det ska stå nåt liknande fast på engelska. Men nej jag hittar det inte Det borde ju vara i fliken "Movies", men där finns bara alternativen "Detect best sound input" och "Use Windows input" :S
Citera
2008-05-04, 22:03
Medlem
Ingen som har använt/brukar använda Fraps som skulle kunna kolla hur det ser ut för dig?
Citera
2008-05-04, 22:23
Medlem
Unbalanceds avatar
Samma alternativ här också, lär vara någon utav dessa.
Prova dig fram bara.
Citera
2008-05-04, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Samma alternativ här också, lär vara någon utav dessa.
Prova dig fram bara.

Nej jag har provat båda. Ena spelar in vad som kommer från micken och på den andra är det helt tyst. Hittade detta under Help:

You must configure the volume through the "Sounds and Audio Devices" item in the Control Panel. Use the following steps:

Click on the Control Panel and select Sounds And Audio.
Click on the Audio tab.
Find the Sound Recording device and click Volume.
Adjust the volume for the Input that Fraps is recording from. This is usually named "What U Hear", "Record Master", or "Stereo Mixer".

If you can't see the correct Input on screen you may need to enable it by clicking on Properties in the menu and ensuring all Inputs have a check beside their name

Hm...
Citera
2008-05-04, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stinken
Precis, det ska stå nåt liknande fast på engelska. Men nej jag hittar det inte Det borde ju vara i fliken "Movies", men där finns bara alternativen "Detect best sound input" och "Use Windows input" :S

Har du provat "Detect best sound input"? Kommer inte ihåg vad det var, det var så länge sen jag spelade in någonting.
Sen undrar jag om du kan höra ljud när du spelar? Så att det inte fattas drivrutiner till ljudkortet bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in