2011-08-18, 23:41
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Vad kommer det att serveras för drycker? Bara ursvenskt mjöd? Helsvenskt hembränt kanske? Det går väl inte att stödja främmande länder genom att dricka drycker som kommer därifrån?

JaaH likZåm det går fett bra att samarbeta med likZåm italienska nazzar men GUD FÖRBJUDE att man likZåm importerar tyP tjeckisk öl alla vet juh att svenska nazzar bara vill ha SVENSKT allting utanför svärjä är juh likZåm BLATTE!!1

Citera
2011-08-18, 23:43
Medlem
popeondopes avatar
Citat:
Vad kommer det att serveras för drycker? Bara ursvenskt mjöd? Helsvenskt hembränt kanske? Det går väl inte att stödja främmande länder genom att dricka drycker som kommer därifrån?
Det kommer finnas ett brett utbud av drycker. Stacken kommer givetvis satsa på lokalproducerat och helst kvalitetsvaror. Ingen coca cola här.

Tycker att tråden är för fokuserad på festerna. Kommer vara många olika sorters aktiviteter på stacken. Det är lite av en ungdomsgård.

Till er som ogillar stacken. Det är ok att ni gör det. Man måste inte tycka om allt. Det finns tusen andra krogar för er.
Citera
2011-08-18, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
JaaH likZåm det går fett bra att samarbeta med likZåm italienska nazzar men GUD FÖRBJUDE att man likZåm importerar tyP tjeckisk öl alla vet juh att svenska nazzar bara vill ha SVENSKT allting utanför svärjä är juh likZåm BLATTE!!1

Det var givetvis inte helt allvarligt menat, spänn av lite. Men ni borde väl stödja svensk produktion i första hand.

Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
Varför inte stödja ex.v vita minoriteter i Afrika genom att investera i deras vinproduktion?

För att vita är rasfrämlingar som överhuvudtaget inte ska befinna sig i Afrika? Känner jag lukten av hyckleri här? Vem är förvånad å andra sidan.
Citera
2011-08-18, 23:55
Medlem
NirvanAs avatar
Borde man inte anamma mer Hitler Jugend lägren, en pub/bar är ju inte sunt, alkohol är en drog som borde förbjudas.
Citera
2011-08-18, 23:56
Medlem
Odi-et-amos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Det kommer finnas ett brett utbud av drycker. Stacken kommer givetvis satsa på lokalproducerat och helst kvalitetsvaror. Ingen coca cola här.

Tycker att tråden är för fokuserad på festerna. Kommer vara många olika sorters aktiviteter på stacken. Det är lite av en ungdomsgård.

Till er som ogillar stacken. Det är ok att ni gör det. Man måste inte tycka om allt. Det finns tusen andra krogar för er.
Är du en "talesman" för stället? Orkar inte läsa igenom hela tråden så därför jag undrar. I sådant fall kanske du kan svara på hur kunnig personalen i baren är? Beställer jag t.ex. en drink vill jag inte ha något som varje 18-åring kan skaka fram. Men det kanske är överkurs?

Finns stället kvar efter jul så måste ett besök vara på sin plats, om man nu får med sig någon man känner.
Citera
2011-08-19, 00:02
Medlem
popeondopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Borde man inte anamma mer Hitler Jugend lägren, en pub/bar är ju inte sunt, alkohol är en drog som borde förbjudas.
Som sagt, alkohol ska inte vara huvudattraktionen. Det ska inte heller vara någon fylla. De flesta aktiviteter kommer inte innefatta alkohol.
Citat:
Ursprungligen postat av Odi-et-amo
Är du en "talesman" för stället? Orkar inte läsa igenom hela tråden så därför jag undrar. I sådant fall kanske du kan svara på hur kunnig personalen i baren är? Beställer jag t.ex. en drink vill jag inte ha något som varje 18-åring kan skaka fram. Men det kanske är överkurs?

Finns stället kvar efter jul så måste ett besök vara på sin plats, om man nu får med sig någon man känner.
Det finns ingen "personal" i vanlig bemärkelse. Stacken drivs av frivilliga. Ingen får lön. Tror inte att du kommer få något avancerat.

Det är bara att gå dit. Finns många trevliga människor där.
Citera
2011-08-19, 00:07
Medlem
KurtMikkelsens avatar
50 spänn på att någon kommer elda ner skiten inom en månad.
Citera
2011-08-19, 00:08
Medlem
Nyheter 24 har gjort en artikel om det.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/...ockholmsforort
Citera
2011-08-19, 00:09
Bannlyst
Citat:
Som sagt, alkohol ska inte vara huvudattraktionen. Det ska inte heller vara någon fylla. De flesta aktiviteter kommer inte innefatta alkohol.

Behåll det fetmarkerade så kommer ni nog närmare sanningen om vad det kommer handla om.
Citera
2011-08-19, 00:09
Medlem
Rasistkraeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajamptre
Vart kommer du ifrån? Hade vart bättre du hade flyttat känns det som.

jag är svensk.. alltså svensk som i "har ingen som helst invandrarbakgrund".
varför ska jag flytta? jag trivs ju här. jag har vänner och familj som jag vill vara nära. (oavsett ursprung) till skillnad från vissa andra.
Citera
2011-08-19, 00:10
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:

Sen finns det kanske inte heller så många svenska nationalister som stör sig på att man säljer tysk eller belgisk öl som exempel

Citat:

Äh, Cuba-cola eller annan svensk läsk kan ni sälja istället för jänkarskit! Om vi snackar alkoholfria drycker alltså

Förlåt att jag sällar mig till den kör som ställer den ytterst onödiga frågan "släpper ni in mig"? Men jag antar att långhåriga metalheads som jag kan krypa in (om nu stället finns kvar ett tag framöver? Känns som att det kan bli "orolig" på ett eller annat sätt)? Ni kan väl spela lite Thyrfing eller Månegarm så kanske man tittar förbi!
Citera
2011-08-19, 00:11
Medlem
popeondopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
50 spänn på att någon kommer elda ner skiten inom en månad.
Både ND och SD har haft flera kansli i Stockholm i över 10 år. Inga allvarliga incidenter har skett.

Detta är ett tecken på den bristande yttrandefriheten i Sverige. Någon startar en social mötesplats för folk av en viss åsikt och de riskerar att få den nerbränd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in