2011-08-20, 18:25
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decitron
Alkohol och nazister har ju historiskt inte passat så bra ihop, tänker på 70-90talet.

nazist är inte samma sak som nationalist, är vänsterextremister samma som islamister?

för övrigt nice med en till pub, alltid trevligt med rätt sorts ägare, e ju mest juggar och pack som äger pubar idag.
Citera
2011-08-20, 21:43
Medlem
popeondopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdrage
Jag frågade aldrig "vart" lokalen ligger. Jag frågade "var". Finns en bra SFI kurs på komvux om du är intresserad.

Lokalen är till för nationalister? Jag är också en stolt nationalist (men tysk)!
Nationalister är välkomna. Nordisk Ungdom har samarbeten över hela Europa och stacken kommer besökas av folk från flera länder.
Citera
2011-08-24, 02:56
Medlem
Så lokalen ligger alltså INTE i Sätra?

Vart ligger den nu. Kom igen nu flashbaaaaaaaaaaaack
Citera
2011-08-24, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spatsibada
Så lokalen ligger alltså INTE i Sätra?

Vart ligger den nu. Kom igen nu flashbaaaaaaaaaaaack

Nej, lokalen ligger inte vid Sätra Torg, men i närheten. De lär knappast skriva ut exakt adress av självklara anledningar. Du kan väl dra till Sätra och leta lite?
Citera
2011-08-24, 15:40
Medlem
Självklara anledningar? Kallar ni det nu?

Ni som så modigt säger att ni kan försvara er egen rörelse men kan inte skriva ut var eran nya storslagna Pub/Lokal ligger? Är ni så rädda att det kommer bli förstörd? Hur ska ni kunna bygga en politisk rörelse när ni inte ens beskydda den och göra den offentlig?
Citera
2011-08-24, 15:44
Medlem
Citat:

Ni som så modigt säger att ni kan försvara er egen rörelse men kan inte skriva ut var eran nya storslagna Pub/Lokal ligger? Är ni så rädda att det kommer bli förstörd? Hur ska ni kunna bygga en politisk rörelse när ni inte ens beskydda den och göra den offentlig?

Ett steg i taget min vän, ett steg i taget...
Citera
2011-08-24, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrbananbrallan
nazist är inte samma sak som nationalist, är vänsterextremister samma som islamister?

Sanning med modifikation. Alla nazister är nationalister, men alla nationalister är inte nazister. Mao, är man nazist är man per definition nationalist.
Citera
2011-08-24, 16:06
Medlem
GirigaJudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeYourSoul
Sanning med modifikation. Alla nazister är nationalister, men alla nationalister är inte nazister. Mao, är man nazist är man per definition nationalist.
Ungefär som att alla idioter är inte vänsterextremister men alla vänsterextremister är idioter.
Citera
2011-08-24, 17:44
Medlem
JM-Jarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
Det är alltid omåttligt intressant att se självutnämnda vänsterextremister tala med sådant klassförakt att man fullständigt exkluderar människor med motivering att de minsann är fattiga och saknar stil. Har inte arbetarklassens barn samma värde? Har inte personer med lägre utbildning rätt att tycka något om de inte håller med er?

Jag är nog den sista du kan kalla för vänsterextremist, men en stor del av den tyvärr kallade Extremhögern klär sig så förbaskat risigt att man önskar att Fab5 skulle dyka upp och styra upp dom.

Men som svar på dina frågor:
Självklart har de ett värde. Jag själv älskar Sverige och jag kan inte minnas en enda skål i mitt umgänge där inte Konungen eller Fosterlandet nämnts. Men vi anser det inte vara resten av världens fel att våra liv suger, snarare avskaffandet av adelns privilegier, foppatofflor och ett högt skattetryck...

Personer som tycker fel (utifrån mina åsikter) kommer jag alltid att ifrågasätta, precis som de gör mot mig.
Citera
2011-08-24, 17:51
Medlem
nordanvinds avatar
Citat:

I ett bra och demokratiskt samhälle så hade det absolut inte varit några problem.
Citera
2011-08-24, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GirigaJuden
Ungefär som att alla idioter är inte vänsterextremister men alla vänsterextremister är idioter.

Nej, inte alls som det faktiskt.
Citera
2011-08-26, 20:24
Medlem
Står lokalen kvar fortfarande?
Btw vad mer finns i huset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem