• 2
  • 3
2025-02-23, 11:32
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzang93
Frstr inte spelets popularitet nd. Ljligt spel. Det krnglade as mycket minns jag bara om spelet. Frstod verkligen noll nr det begav sig och multiplayern fortfarande var aktiv, otroligt aktiv. Topp 10 mest aktiva spelet i xfire var ingen ovanlig syn trots allt :s otroligt ofrtjust i detta spelet. Strategi r alltid t helvete pga makros osv. Endast mobilen som kan gra genren rttvisa numera.
Det finns s ljliga stt att spela Starcraft och AoE p, tv fr evigt trasiga spel p pc numera.
Nu tvlar man mot varandra med att klicka fram o tillbaka med en stor arme vid linjen jtte snabbt. Det r s otroligt trist utveckling vad denna genre har blivit.
Kolla sjlva om ni inte tror mig. Sk valfri starcraft eller Age of empire vadaomhelst.
De spelar p en helt vidrig niv av nrdhet som inte ens sheldon frn big bang skulle orkat med.

r vl s nr man vill vinna i strategispel, men man kan ju alltid spela singleplayer eller med ngon kompis som frstr att man ska bygga upp sitt samhlle och arm i timmar och sen g till en storskalig attack med tv jttearmeer mot varandra. Inte bygga massa billiga units som spammar motspelarens bas med.
Citera
2025-02-23, 13:22
Medlem
Citat:
bla bla bla

Knns ju lite som att tycket F1 r ljligt fr att dom kr snabbt och gr 100 mikro och makrobeslut i sekunden eftersom du tycker om att kra bil vid stranden.
Citera
2025-02-23, 14:45
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
r vl s nr man vill vinna i strategispel, men man kan ju alltid spela singleplayer eller med ngon kompis som frstr att man ska bygga upp sitt samhlle och arm i timmar och sen g till en storskalig attack med tv jttearmeer mot varandra. Inte bygga massa billiga units som spammar motspelarens bas med.
Jag frstr de som gillar att rusha, det kan vara kul ibland. Sjlv har jag aldrig gillat att lira strategi online fr att det r s otroligt stressande. Singleplayer har alltid passat mig fr jag gillar att spela som du beskriver. Utntningsmetoden kan f ett uppdrag att vara lnge.
Citera
2025-02-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Jag har inte ens lyckats se gameplay av spelet. Iallafall. Hemsk launcher mindes jag. Man var tvungen att frlita p GameSpy eller vad det nu hette. Skiten fungerade ju inte.
Det var allt. r 100% okunnig.
Citera
Igår, 12:19
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Jag har inte ens lyckats se gameplay av spelet. Iallafall. Hemsk launcher mindes jag. Man var tvungen att frlita p GameSpy eller vad det nu hette. Skiten fungerade ju inte.
Det var allt. r 100% okunnig.
GameSpy r ju dd sedan lnge. Vill man spela C&C online idag s finns all information fr det p den hr sidan. https://cncnet.org/
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in