• 8
  • 9
2022-06-30, 22:00
Bannlyst
Ja det kndes i alla fall s sist jag beskte den lilla sanddynen. Reser aldrig nnsin dit igen.
Citera
2022-06-30, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajasnajas
Ja det kndes i alla fall s sist jag beskte den lilla sanddynen. Reser aldrig nnsin dit igen.

Vad hnde egentligen?
Citera
2022-06-30, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dagdrommaren
Vad hnde egentligen?

Jag sg feta fula illaluktande mnniskor verallt. Maten smakade elndigt och servicen p hotellen var p samma niv som i ett u-land. Priserna r skyhga och vdret r lika elndigt som i Sverige.

Jag kan verkligen inte rekommendera ngon att resa dit.
Citera
2024-12-08, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monachus
Hmm. Danmark ker man ju bara genom om man ska ha billig l frn Tyskland. Annars avstr man det landet s gott det gr.
Hller med. Sveriges bro till kontinenten. Ngot man bara kr ver utan att stanna. Om man inte tar frjan direkt till Tyskland d. Jag krde genom Danmark frn Frederikshavn ner till Tyskland en gng. Aldrig mer. Frutom svindyrt vid raststllena var landskapet s monotont att jag var tacksam ver att jag inte var sjlv i bilen. Annars hade jag somnat, krt av vgen och kraschat hos en grisbonde. Men s fort man kom ver till den tyska sidan av grnsen blev det genast mer intressant.
Citera
2024-12-08, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shifty2k5
Danmark nmns knappast ngonsin i svensk media, frutom nr det handlar om extraordinra hndelser som klimatmten och stora demonstrationer. Om du dremot lser en dansk tidning eller ser ett danskt nyhetsprogram r det sllan det inte r ett segment eller en artikel som handlar om Sverige och vad vi gr hr. I svenskars gon r Danmark ett litet platt land dr man dricker l och pratar med grt i halsen. i danskars gon r Sverige ngot helt annat. Svenskarna r Skandinaviens amerikaner, vi r arroganta och ignoranta gentemot vra grannar, medans vra grannar r betydligt mera intresserade av oss och vet betydligt mera ocks. P gott och ont.

Hr r en nyhet som inte nmndes i Sverige. Egyptens president Abdel Fattah Al Sisi har precis varit p officiella affrer i Danmark i tv dagar. Drefter beskte presidenten Norge och Irland.
Statsbesket r det frsta ngonsin frn Egypten.

https://www.kongehuset.dk/nyheder/pr...eg-fra-egypten
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in