2009-12-16, 13:52
Medlem
Efjants avatar
Om man har massa ropium, hur tillverkar man morfin d?
Citera
2009-12-16, 15:04
Medlem
skogsbrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efjant
Om varken google, eller de tidigare trdarna hr p FB som har behandlat mnet hjlpte dig tror jag inte att du frstr nd. Har du inte skt p Google eller p FB r du ocks fr korkad
Citera
2009-12-16, 19:22
Medlem
PainKilles avatar
Till att brja med behver du vl labb utrustning... eller en opiumodling kanske r bttre att brja med. Undra om man kan smyga in en sn odling p en kolonilott ngonstans...
Citera
2009-12-16, 19:54
Medlem
Adks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efjant

Hur d "tillverka"? Har du en massa ropium s har du automatiskt en massa morfin eftersom just morfin r den strst frekommande alkaloiden i just opium
Citera
2009-12-16, 20:01
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PainKille
Till att brja med behver du vl labb utrustning... eller en opiumodling kanske r bttre att brja med. Undra om man kan smyga in en sn odling p en kolonilott ngonstans...
Nja?
Ngra stora krl (oljefat?) som man kan koka i och lite kemikalier rcker...

Nrmare bestmt: kalciumhydroxid, ammoniumklorid, alkohol, eter, svavelsyra och trkol...
-D fr man fram morfinbas som man sedan kristalliserar fr att f fram rent morfin.

Tillverka heroin r knepigare fr det r i princip omjligt att skaffa ttiksyraanhydrid utan att polisen kommer och hlsar p.
Citera
2023-02-25, 17:36
Medlem
Stark-Senaps avatar
FN tillhandahller en hyfsad kokbok fr frn vallmo till heroin. Gr ditt eget smack
Ngon nmnde att du behver labbutrustning. Nej! Plastbaljor r det som gller. 70 kg ropium ger dig 3,9 kg vitt heroin. Och bara vanliga kemikalier som vem som helst kan kpa. Ja inte i Sverige skert, men vem fan vill bo dr?

r det ngon som provat?

Sjlv har jag gett upp att ngonsin f en positiv upplevelse av heroin och d skall ni veta jag fan gett det mnga chanser. Kanske 100. Tnkte dremot gra opium i sommar. Bara provat en gng fr ca 30 r sedan och som vanligt nr man fr chansen att prova ngot nytt eller alternativt s var man redan vck p alkohol och andra godsaker. Nu skall jag gra eget och rka det nykter. Alternativt gra laudanum.

Fr de som vill frdjupa sig i mnet rekommenderar jag standardverket Opium for the masses
Mycket matnyttig skrift!
Citera
2023-02-25, 19:00
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Opiater och andra opioider --> Drogodling och drogtillverkning
/Moderator
Citera
2024-09-30, 11:23
Medlem
Ulf.Narkotikassons avatar
Pulverisera 100 g vallmokapslar.

hll p 500 ml 12 % ttiksyra, vrm till 50-60 C i 2 timmar.

Filtrera bort vxtdelarna och gr en till extraktion om du orkar. Du kan frst filtrera genom en sil, sen tyg och sen ett kaffefilter.

Hj drefter ph till 9,5 genom att tillstta sodium karbonat eller annan stark bas lst i vatten. Anvnd skyddsglasgon och PH papper fr att skerstlla PH.

Morfinet kommer nu fllas ut frn vtskan som morfin fribas.

Lt det st i 12-24 timmar och dekantera bort s mycket vtska som mjligt utan att hlla av fribasen.

Filtrera nu fribasen genom ett kaffefilter. Lt kaffefiltret och fribasen torka. Skrapa bort fribas morfinet frn filtret.

omvandla fribasen till morfin acetat genom att lsa och reagera fribasen med svag ttiksyra och sen avdunsta ttiksyran och vattnet.

Du har nu smutsigt morfin acetat. Du kan rengra kristallerna genom att vrma i isopropanol och sen terkristallisera.

Obs var frsiktig och brja dosera lgt, Max 20mg fr att knna in potensen.

Du kan d om du tar fr mycket morfin acetat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in