Jag förstår helt ärligt inte hur alla dess ungdommar kan svälja denna skiten och stödja det familjen försöker göra!
Både på FB och i bloggen sägs ju saker som inte stämmer med de vittnesmål och domslut som också finns att läsa på dessa sidor.....
Ett av många påståenden:
Citat:
Flickan har nu gjort en anmälan varpå ett “rapekit” utförts. Man har då inte sett några skador eller tecken på samlag i underlivet, men helt plötsligt har flickan ett flertal svullnader som är röd i färgen men borde enligt tidpunkten för det inträffade vid det här tillfället vara grön och blåskifftande. Skadorna stämmer heller inte i placering med det påstådda övergreppet vilket man även medger i tingssalen men flickan är ju “så trovärdig”.
............
Dennis döms därefter till 4 månaders sluten ungdomsvård samt 100.000kr i skadestånd pga att man tycker flickan är trovärdig, helt utan bevis då läkarintyg och dylikt ogiltigförklarats
I domslutet står:
Citat:
Innehållet i det åberopade rättsintyget underbygger också målsägandens berättelse
och därmed åtalspåståendet.
Ett påstående utan belägg alltså.
Ett annat exempel:
En fråga brodern ställer:
Citat:
Varför hävdar flickan att det hänt vid 14-tiden då Dennis kamrater i förhör och rättegång hävdar att Dennis vid den tidpunkten befann sig på byn i jakt på vaktmästaren?
I vittnesförhöret med vittne CB ringas det in flertalet stycken, alla dessa stycken handlar om vad andra ska ha sagt sig hört eller sett, inte vad flickan själv hört och sett, samt flickans egna slutsatser grundade på vad rykten säger.
Däremot, och här kommer det märkliga, CBs berättelse om vad BO sagt strax efter händelsen stämmer mycket väl överens med vad BO uppgett i sitt förhör, samt att CB säger att hon med egna ögon sett Dennis lekandes med BO efter gympan som slutade 14.05......alltså den tid som BO uppgett och som Dennis säger sig ha haft alibi och befunnit sig i byn.
Mer än så orkar jag just nu inte ta fram, men jag undrar hiur de anhöriga tänker när de använder CBs förhör som ett led att bevisa Dennis oskuld samtidigt som samma förhör placerar honom på skolan vid tidpunkten BO uppgett.
Jag tycker att allt detta är oerhört tragiskt, och jag reagerar kraftigt på det familjen sysslar med.
Jag kan förstå att anhöriga inte vill se eller ta till sig att det Dennis är anklagad för kan vara sant, att det inte är förenligt med deras bild av honom och att man är i förnekelse.
Det tragiska är att man valt att gå ut med det på detta sätt, att blanda in tusentals människor i deras privata villfarelse och därmed hänga ut Dennis och stämpla honom för framtiden.
Även om man lyckats få anhängare för sin sak just nu kommer flera av dem så småning om att förstå, och de som inte förstår är inte till någon hjälp för deras sak.
Kvar finns tillslut bara det som en gång skrivits på nätet, och det kommer att ligga kvar för framtida arbetsgivare långt efter att folk glömt och gått vidare.