2009-12-28, 23:00
Tjena Flashback, idag läste jag att alla män var svin och sen läste jag att alla kvinnor är svin. Alltså är vi alla svin! Vad tycker ni om detta kära 2an?
Citat:
Detta är ett mantra som ekat i mitt huvud under de senaste veckorna.
Är det för att jag är feminist med flätor under armarna?
Nej.
Är det för att jag är ful och aldrig får ligga?
Nej.
Är det för att jag är bitter?
Nej.
Vad grundar jag då detta påstående på?
Jo, det ska jag berätta;
Vart jag än vänder och vrider mig så har jag karlar som tycks intressera sig för mig. Det må låta som ett lyxproblem, men stryk ordet 'lyx' när jag nu berättar att 9 av 10 gånger så är karlarna upptagna. I vissa fall är de upptagna OCH har barn. Till en början tänkte jag (angående de som bara är upptagna) att det egentligen inte är mitt problem, om vi ändå fattar tycke för varandra.
Men då det gått en tid har jag märkt att det handlat om så många män som stött på mig, såväl IRL som på nätet, så jag har närmast börjat äcklas av dem och störa mig något enormt på fenomenet. Låt säga att jag en dag finner en man som jag vill stadga mig med, ska jag då utgå ifrån att han är ett djur som inte kan styra sina lustar och inte kan stanna vid tanke utan att gå till handling. Detta skrämmer mig. Jag vill inte se på män på det här sättet.
Så, utan att komma med en massa fåniga utspel om att jag haft otur eller att det är något fel på mig; Berätta ni killar, upptagna som singlar, är ni polygama till naturen? Kan ni med handen på hjärtat säga att ni aldrig under några som helst omständigheter skulle kunna vara otrogna?
Mitt hopp om MÄNskligheten ligger i era händer, besvara mig! Och det ärligt!
Är det för att jag är feminist med flätor under armarna?
Nej.
Är det för att jag är ful och aldrig får ligga?
Nej.
Är det för att jag är bitter?
Nej.
Vad grundar jag då detta påstående på?
Jo, det ska jag berätta;
Vart jag än vänder och vrider mig så har jag karlar som tycks intressera sig för mig. Det må låta som ett lyxproblem, men stryk ordet 'lyx' när jag nu berättar att 9 av 10 gånger så är karlarna upptagna. I vissa fall är de upptagna OCH har barn. Till en början tänkte jag (angående de som bara är upptagna) att det egentligen inte är mitt problem, om vi ändå fattar tycke för varandra.
Men då det gått en tid har jag märkt att det handlat om så många män som stött på mig, såväl IRL som på nätet, så jag har närmast börjat äcklas av dem och störa mig något enormt på fenomenet. Låt säga att jag en dag finner en man som jag vill stadga mig med, ska jag då utgå ifrån att han är ett djur som inte kan styra sina lustar och inte kan stanna vid tanke utan att gå till handling. Detta skrämmer mig. Jag vill inte se på män på det här sättet.
Så, utan att komma med en massa fåniga utspel om att jag haft otur eller att det är något fel på mig; Berätta ni killar, upptagna som singlar, är ni polygama till naturen? Kan ni med handen på hjärtat säga att ni aldrig under några som helst omständigheter skulle kunna vara otrogna?
Mitt hopp om MÄNskligheten ligger i era händer, besvara mig! Och det ärligt!
Citat:
Ja jag har ikväll kommit fram till att alla kvinnor är svin. Dom är arroganta och självupptagna. Och det värsta av allt tycker jag är feminister, att hålla på och kriga för kvinnornas rätt till en nivå där männen kränks? Lömska är dom också, man vet aldrig vart man har dom. Hur rättvist är det egentligen att en kvinna nästan utan bevis kan utropa "Våldtäkt" och få igenom det? Är inte det lite diskriminering mot männen som inte får en chans? Där man bara dömer ut dem? Säg mig flashback, hur har vårt samhälle blivit så snevridet?