Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2004-02-17, 16:23
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azorac
för windows?
Det borde väll gå lr?

Gå? jo för fan men ledningen anser att det kan finnas viktigt info i dom filerna, my ass dom är väll rädd dom inte ska kunna porr surfa eller nått
Citera
2004-02-17, 18:22
  #26
Medlem
Azoracs avatar
HAHA.. vad skall de med system filer osvidare med? :P

Säjja att det inte går att få ett säkert system om du inte får sätta upp de principer som behövs, för att bibehålla den.

Citat:
Ursprungligen postat av jrosen
Visst du kan surfa på alla sidor på mitt nätverk men när du försöker logga in på lunar, då jävlar säger proxyn ifrån.. Spelar ingen roll vad du gör för tricks så fort deras inloggningssida kommer i webadressen då blir det förbjuden sida....

Ingen har lyckats komma förbi det hittils, men vem vet du kanske blir den första....


Om man skulle sätta upp en server hemma och köra krypterad trafik mellan den och skolans dator med shttp. då skulle inte din proxy spela någon roll
Citera
2004-02-17, 20:36
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulokye
Asså ni har missat det jag ville

Jag har blockat siten via routern MEN dom små liven sätter upp servers med port redirect exempel

Jag blockerar www.lunarstorm.se(80.68.100.10 o.s.v) visst detta hindrar 95% av alla som vill surfa på den siten från att göra det MEN en lite grupp på 5% gör så här

Dom sätter via en windows eller linux server upp en redirect så dom ansluter till tex
mindator.mine.nu och då skickar den dom till www.lunarstom.se och detta hindras inte av routern

Men när jag kolla på siten för att lista ut hur man gjorde så såg jag att när dom loggar in på ALLA dom olika comunities så körs ju php eller asp script. Att stänga av fuktionerna för asp och php helt och hållet tror jag inte så starkt på, men jag vill kunna blockera filer som tex login.asp.

Hoppas ni förstår bättre nu

I *nix finns massor med möjligheter för att åstakomma följande men hittar inget av dom som fungerar för windows förutom mozilla som hadde lite stöd för detta.
därför kommer jag (osökt?) till nästa fråga hur får man windows att ALLTID använda mozilla som standard läsare? så att det är helt OMÖJLIGT att använda ie för webläsning?

För dom som undrar så är jag inte sys admin utbildad utan lärare i mattematik och linux men tills dom snåla fanskapen hittar nån och anställer denna är jag tillförordnad.

Hur hade du tänkt stänga av "funktionerna för asp och php script"? Lyckas du med det så är du riktigt duktig måste jag säga.
Citera
2004-02-17, 22:39
  #28
Medlem
jrosens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azorac
Om man skulle sätta upp en server hemma och köra krypterad trafik mellan den och skolans dator med shttp. då skulle inte din proxy spela någon roll
Den kunskapen har inte ngn visat upp än.

Dum fråga kanske, men kräver inte detta ngn form av programvara i bägge ändar?? Eller går det på port 443?
Om det kräver programvara så går det inte ändå, dom får/kan inte installera program.
Och port 443 är stängd, endast 80 är öppen... Så det kanske blir svårare än du tror?? Eller förklara gärna för mig hur du tänker..
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback