Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-02-13, 12:10
  #1
Medlem
tja aLLa kunniga

jag skulle vilja komma in på en företags server och titta lite de e på min pappas företag. jag har ett användarnamn men inget lösenord och jag är inte där utan hemma. någon som kan ge lite tips på hur man gör endel info om platform och sån kan jag få fram.

tack på förhand

Stolensun
Citera
2004-02-13, 12:38
  #2
Medlem
TWATEs avatar
Berätta vad det e förplattform, hur funkar företagets nät, och vad är det du vill ha tag på..?
Citera
2004-02-13, 12:53
  #3
Medlem
fråga pappa om lösenord?
Citera
2004-02-13, 19:04
  #4
Medlem
enklaste är att bara slänga upp en keylogg om duin farsa loggar in hemifrån. annars e det bara att bruteforca...
funkar de tinte så portscanna lit eoch kolla vilka tjänster som e ööppna
kanske kan du köra en null-session?
annar så får du som sagt scanna opch kolla exploits på det som du får se
Citera
2004-02-14, 10:19
  #5
Medlem
Jag har inte en aning om vad nu snackar om så beskriv gärna vilka prog som behövs och kanske någon kort beskrivning, nä jag kan inte fråga om hans lösenord han e så snål att han inte ens säger tinn usr namn. ja tror att han e otrogen mot min mossa så därför vill jag inte och kolla han sparar nämligen alla mail och brev han skriver där.

Tja
Citera
2004-02-14, 15:36
  #6
Medlem
Det enklaste vore väl att använda en keylogger (som någon sa). Sök på google och hitta en smidig! Den loggar allt som skrivs på datorn, du kan då lätt hitta lösenordet där. Kan bli mycket att kolla igenom om du inte vet när han loggat in. Ett tips är ju att försöka få bort att användarnamnet fylls i automatiskt från ftp-programet. Då måste han skriva in det också, och direkt efter kommer ju lösenordet. Så sök bara igenom loggen efter användarnamnet!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback