Flashback bygger pepparkakshus!
2010-01-09, 16:43
Medlem
Ashtaris avatar
Jag har ett problem med mitt ljudkort som gör att NCsofts launcher fryser sig. Jag kan alltså inte starta eller spela Aion med ljudkortet aktiverat. Har försökt med en miljon lösningar men inget fungerar. NCsofts support och HPs support sa att det fungerar med USB-hörlurar.

Jag har nyligen köpt ett headset, dock inte USB, som jag vill använda. Jag letade lite efter en adapter och hittade denna: http://www.dustinhome.se/pd_5010091945.aspx?

Nu är frågan; kommer adaptern att använda sig av samma ljudkort som redan existerar i datorn eller är det ett inbyggt? Någon som har erfarenhet av dessa?

Tack på förhand.
Citera
2010-01-09, 17:21
Medlem
WTFBBQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashtari
Jag har ett problem med mitt ljudkort som gör att NCsofts launcher fryser sig. Jag kan alltså inte starta eller spela Aion med ljudkortet aktiverat. Har försökt med en miljon lösningar men inget fungerar. NCsofts support och HPs support sa att det fungerar med USB-hörlurar.

Jag har nyligen köpt ett headset, dock inte USB, som jag vill använda. Jag letade lite efter en adapter och hittade denna: http://www.dustinhome.se/pd_5010091945.aspx?

Nu är frågan; kommer adaptern att använda sig av samma ljudkort som redan existerar i datorn eller är det ett inbyggt? Någon som har erfarenhet av dessa?

Tack på förhand.

Det kommer att använda sig utav ett eget ljudkort som är inbyggt i USB stickan har själv ett liknande som vi använder i skolan eftersom skolans datorer ej har ljudkort...
Citera
2010-01-09, 17:32
Medlem
Ashtaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFBBQ
Det kommer att använda sig utav ett eget ljudkort som är inbyggt i USB stickan har själv ett liknande som vi använder i skolan eftersom skolans datorer ej har ljudkort...

Ok, tack så mycket!
Citera
2010-01-09, 17:51
Bannlyst
Tänk på att det bara e USB 1.1
Citera
2010-01-09, 18:11
Medlem
WTFBBQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aweponken
Tänk på att det bara e USB 1.1

Hur menar du nu? i ksolan har vi USB 2.0 Det funkar!
Citera
2010-01-09, 18:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara då det gäller USB-minne/adapter.

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in