Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-02-14, 12:21
  #1
Medlem
Min dator hängde sig. Startade själv om efter ett tag. Märkte inte det efter som jag inte satt vid datorn. När den startat om stannade den vid uppstarten & sade
"Disk åtkomst fel. Tryck Ctrl-Alt-Del för att starta om". Nu står det det hela tiden. Har försökt att formatera Hdd, men den stannar vid 20% och går tillbaka till 0%. har tagit bort partitionen & skapat ny. Försökt formatera, men får samma fel.

Skulle ut på internet, för att leta efter svar. (Med en gammal datorn som jag hade stående i garderoben.) Den var på i 10 min sen fick jag samma fel på den
också. Så nu sitter jag hos en polare & letar. Hur i He%&"te ska jag göra.

Info:
XP pro sp1
Zone Alarm mjukvaru branvägg
Norton Antivirus 2004

Vet inte vad detta kan vara.
Citera
2004-02-14, 21:57
  #2
Medlem
Selbstmords avatar
Det är säkert hd'n som är kaputt, tror inte ett virus skulle fungera normalt i BIOS, än mindre avsluta en formatering, det kanske är ett trasigt kluster nånstans på disken?
Citera
2004-02-14, 21:59
  #3
Banned
skulle tippa på att startdiskett oxå är infekterad?
Citera
2004-02-15, 13:39
  #4
Medlem
löste sig, var ett bootsektor virus i disken. Fick det 5 gånger. låg kvar i minnes cachen
Citera
2004-02-17, 10:51
  #5
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaskeda
löste sig, var ett bootsektor virus i disken. Fick det 5 gånger. låg kvar i minnes cachen

Hmm... du råkar inte ha namnet på satyget månntro?
Hur upptäckte du skiten, jag verkar nämligen själv ha råkat ut för det där @£$€ viruset?
Fick nämligen en bluescreen o var tvungen o starta om burken, fick bluescreen igen o startade om,o fick upp samma meddelande som du... därför vill jag gärna veta vad eländet heter
Tusan också då åkter man på o formatera om C:
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback