Citat:
Ursprungligen postat av
daoci1455
Ser att den hr frgan har dykt upp flertalet gnger i olika former men vill nd stlla den fr att dubbelkolla om ngot har frndrats den senaste tiden...
r nu 25 r gammal och arbetar p ett mindre bolag inom finansbranschen. Har trivts bra och knt att jag har utvecklats samt avancerat till ledarskapspositioner och har drfr skjutit p att plugga. Jag kommer till hsten att kunna studera p HHS tack vare ett bra HP-resultat. Kommer det att vara mjligt att landa internships inom IB i Stockholm under studietiden samt IB i London efter 3 r eller kommer jag att anses vara fr gammal och "filtreras bort" fr att jag r 29 r efter examen?
Jag r fullt medveten om att det r brutala timmar och att de jag arbetar med kommer att vara yngre, men det r en milj jag trivs i. Hade uppskattat input och fyller grna p med mer info om det krvs fr att ni ska kunna besvara min frga.
Skulle inte sga att du r fr gammal fr att g den vanliga vgen, men det r inte s vanlig att man r nrmare 30 nr man rekryterar till Analyst. Med det sagt tror jag definitivt att du har en frdel i att du har bra med erfarenhet. Antaget att det du jobbar med r relevant fr IB kommer du hur ltt som helst kunna f internships under plugget. Men nr det kommer till London r det svrare att sga hur det ser ut.
Vet att mnga som haft bra med erfarenhet innan sin Bachelor/Master har haft vldigt ltt att landa SWs och SA roller, men exakt vart grnsen gr p lder r svrt att sga. Mnga hvdar att du s lnge du inte har planer p att starta familj inom kort efter starten s r det lugnt, s jag skulle definitivt sga att du borde kra p det om IB r det du verkligen vill gra.
En ytterligare sak att tnka p r att om du verkligen vill till London, skulle jag rekommendera att du sker till universitet i UK med, speciellt om du vill vara klar p 3 r, det r definitivt en frdel att du pluggat dr, och att g p en target school gr allt s mycket lttare.