Flashback bygger pepparkakshus!
  • 7
  • 8
2024-10-01, 11:02
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
hehe såg det precis och tänkte länka det här. Verkar som många är nöjda med Fallout serien. Kanske blir även denna serie lyckad. Huvudrollen spelas i alla fall av en populär japansk skådis.
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Finns inte en enda lyckad livevaction baserad på anime/spel från Japan. Går inte. Kiryu kan inte funka. Hans röst är så ikonisk. Går inte med random skådespelare.

Sen kanske serien funkar för en vanlig västerländsk amazon/Netflix serieslukare. Vad vet jag. Men som Yakuza fan är serien ett stort fett nej tack.
Nu finns en trailer också:

https://youtu.be/Z8Bq9Xa7Goc
Citera
2024-10-01, 13:05
Medlem
Första Yakuza spel jag testa var Like a dragon(7) och det var i stort sätt bara för att det var turn-based combat.
Älskade storyn och karaktärerna så valde att testa Judgement också, tyckte verkligen om storyn där också men combat systemet inte lika mycket.
Att gå tillbaka och börja spela Yakuza hela vägen fram 0-6 känns väldigt överväldigande så det lär nog aldrig hända, men som man sett andra säga online så är det nog inte helt fel att börja med Like a dragon och nästan skita i de gamla spelen.
Citera
2024-10-01, 13:50
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanobjorn
Första Yakuza spel jag testa var Like a dragon(7) och det var i stort sätt bara för att det var turn-based combat.
Älskade storyn och karaktärerna så valde att testa Judgement också, tyckte verkligen om storyn där också men combat systemet inte lika mycket.
Att gå tillbaka och börja spela Yakuza hela vägen fram 0-6 känns väldigt överväldigande så det lär nog aldrig hända, men som man sett andra säga online så är det nog inte helt fel att börja med Like a dragon och nästan skita i de gamla spelen.

Jag har också bara spelat Like a dragon-spelen och de var toppen i sig men tror man får ut otroligt mycket mer av Infinite Wealth om man kört de äldre spelen också.
Citera
2024-10-07, 23:28
Medlem
killer7fanSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanobjorn

Har inte testat Like a Dragon än, men turn-based combat delen låter väldigt intressant. Det får man inte i de andra spelen, utan det är beat-em-up. Men jag säger detta, du ska fan inte skippa de andra spelen! Även om det tar dig tio år så tycker jag verkligen att du borde spela dem, det är värt och Kiryu är seriöst en av de bästa protagonister någonsin även om han e lite dum i huvudet ibland.

Yakuza 0-6 kan definitivt ha sina galna och bullshit moments men vafan, suspension of disbelief! Så länge man har det så njuter man ändå av spelen för det mesta.
Citera
2024-10-08, 00:12
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killer7fanSE
Har inte testat Like a Dragon än, men turn-based combat delen låter väldigt intressant. Det får man inte i de andra spelen, utan det är beat-em-up. Men jag säger detta, du ska fan inte skippa de andra spelen! Även om det tar dig tio år så tycker jag verkligen att du borde spela dem, det är värt och Kiryu är seriöst en av de bästa protagonister någonsin även om han e lite dum i huvudet ibland.

Yakuza 0-6 kan definitivt ha sina galna och bullshit moments men vafan, suspension of disbelief! Så länge man har det så njuter man ändå av spelen för det mesta.
Han är sådär skönt oblivious ibland. Hänger ju inte riktigt med i trender och annat. Tänker typ telefoner datorer sociala medier och allt det moderna. Är ju en av hans största styrkor som karaktär dock. Många roliga moment. Så van vid yngre hippa huvudkaraktärer i Japanska spel framförallt. Så en medelåldersman i Kiryu är en skön avvikelse.

Finns nog ingen mer älskvärd protagonist i speluniversum enligt mig. Ska snart dra igång Gaiden. Lite motvilligt. Tyckte 6an var värdigt avslut. Men samtidigt inte helt oväntat att man inte kunde släppa Kiryu trots allt.
Citera
2024-10-08, 00:29
Medlem
killer7fanSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Han är sådär skönt oblivious ibland. Hänger ju inte riktigt med i trender och annat. Tänker typ telefoner datorer sociala medier och allt det moderna. Är ju en av hans största styrkor som karaktär dock. Många roliga moment. Så van vid yngre hippa huvudkaraktärer i Japanska spel framförallt. Så en medelåldersman i Kiryu är en skön avvikelse.

Jag håller med. Han är ganska rolig och gullig när han inte fattar något men försöker ändå sitt bästa att förstå.

Allmänna Yakuza spoilers

Älskar Kiryu som fan ändå. Det går inte att hata honom.
Citera
2024-10-08, 23:40
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
På ämnet Kiryu och hans okunskap kring det moderna. Går ju tillbaka till många år bakom lås och bom såklart. Kommer ihåg när han introduceras till mobiltelefon.

Bästa när han introduceras till telefondating. Aldrig tidigare en människa svarat i telefonen så passionerat.

https://m.youtube.com/watch?v=Vn_GO5...eXUgcGhvbmU%3D

I trean introduceras han till social media.

Han sätt och hantera datorer.

https://m.youtube.com/watch?v=Ka9_Nz...Rpbmcgb25saW5l

Kiryu har allt. Cool. Stark. Men samtidigt extremt snäll. Gräns, eller över gränsen som naiv. Oskyldigt okunnig kring det moderna. Kvinnor. Sympatisk. En extrem och onaturlig styrka men en person man kan identifiera sig med. Allt han är med om i 7 spel innan Like a Dragon. Är ju en livshistoria man är med om.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in