Citat:
Ursprungligen postat av
zanobjorn
Första Yakuza spel jag testa var Like a dragon(7) och det var i stort sätt bara för att det var turn-based combat.
Älskade storyn och karaktärerna så valde att testa Judgement också, tyckte verkligen om storyn där också men combat systemet inte lika mycket.
Att gå tillbaka och börja spela Yakuza hela vägen fram 0-6 känns väldigt överväldigande så det lär nog aldrig hända, men som man sett andra säga online så är det nog inte helt fel att börja med Like a dragon och nästan skita i de gamla spelen.
Har inte testat Like a Dragon än, men turn-based combat delen låter väldigt intressant. Det får man inte i de andra spelen, utan det är beat-em-up. Men jag säger detta, du ska fan inte skippa de andra spelen! Även om det tar dig tio år så tycker jag verkligen att du borde spela dem, det är värt och Kiryu är seriöst en av de bästa protagonister någonsin även om han e lite dum i huvudet ibland.
Yakuza 0-6 kan definitivt ha sina galna och bullshit moments men vafan, suspension of disbelief! Så länge man har det så njuter man ändå av spelen för det mesta.