Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-06-18, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Tnkte precis skriva att Tarantino inspirerades av den filmen nr han skrev Natural Born Killers och inte Reservoir Dogs nr jag sg ditt inlgg.
Ts hamnade lite fel dr tror jag.

Citatet i rubriken r frn The Guardians recension 1992.
Citera
2023-06-18, 15:07
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Jajaja124
Citatet i rubriken r frn The Guardians recension 1992.

Innan NBK slpptes ja men Tarantino skrev den flera r innan och den blev ganska slaktad av Oliver Stone.
Citera
2023-06-18, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Innan NBK slpptes ja men Tarantino skrev den flera r innan och den blev ganska slaktad av Oliver Stone.

Ok

Hur slaktade Oliver Stone den? Menar du genom att gra filmen s flippad med massa konstiga klipp och psykedeliska frger?
Citera
2023-06-18, 15:19
Avstngd
Citat:
Ok

Hur slaktade Oliver Stone den? Menar du genom att gra filmen s flippad med massa konstiga klipp och psykedeliska frger?

Ver inte exakt detaljerna men enligt den hr sidan ndrade Oliver Stone s mycket att Tarantino i princip bara fick cred fr att vara original frfattaren:

Citat:
Along with first-time scribe David Veloz and associate producer Richard Rutowski, Stone rewrote the screenplay so substantially that Tarantino was given story credit only

https://www.joblo.com/wtf-happened-t...-born-killers/
Citera
2023-06-19, 16:35
Medlem
mohnomishes avatar
Citat:
Hur sg du den? Den var ju stoppad i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Flu
En polare hade den p video. Jag tror han kpt den utomlands.

Jag kpte den p VHS nr den kom, p Velvet Video p Bondegatan. Simpa som hade butiken hade grym koll och importerade rullar som ingen annan tog in... kult, skrck, klassiker, und so weiter. Jag gillade MBD men sg den nog bara tv ggr vad jag minns. Favoritscenen var nr han mrdade den gamla damen genom att skrmma ihjl henne.
Citera
2023-06-21, 10:05
Medlem
Blbrskungens avatar
Hela filmen p YT: https://www.youtube.com/watch?v=hXjQ...ge_Productions
Citera
2023-06-21, 12:54
Medlem
Den str sklart i hyllan hemma, Criterion Collection gav ut en bra version p DVD fr mnga r sedan..Jag tyckte om den d, men har inte sett den p ganska mnga r.
Den hr dock till sdant man br se frn Belgien, vid sidan av "Mrdare utan minne" (De Zaak Alzheimer).

/Dick
Citera
2024-06-06, 15:52
Medlem
Neksnors avatar
Sammanfogade trdarna Man Bites Dog - 1992, "Makes Reservoir Dogs look like muzzeled mongrels!" (inlggen postade efter 2016) och Man Bites Dog (inlggen postade fre 2016).

/Mod
Citera
2024-06-06, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mhn
Filmaffischen r bland de obehagligaste som jag har sett.

En fruktansvrd film. Jag hatade den. Den spelar p total cynism och cynism i denna form r lika med ondska. Fy f-n dessa j-a belgare kan gott hlla sig till sitt frbannade Marc Dutrouxgng. Styrk ska djvlarna ha, varenda dag intill tidens nde. Ge mig en judisk holohoaxfilm istllet. Vad som helst istllet fr denna monstrositet.
Citera
Idag, 11:53
Citat:
Ursprungligen postat av ZweiLife
En fruktansvrd film. Jag hatade den. Den spelar p total cynism och cynism i denna form r lika med ondska. Fy f-n dessa j-a belgare kan gott hlla sig till sitt frbannade Marc Dutrouxgng. Styrk ska djvlarna ha, varenda dag intill tidens nde. Ge mig en judisk holohoaxfilm istllet. Vad som helst istllet fr denna monstrositet.

Du vet att det hr r film, va?
Det r inte p riktigt.

Vad tycker du om A Clockwork Orange d? Eller Natural Born Killers.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in