Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-02-21, 02:06
  #1
Medlem
LonErs avatar
Anser att en lista över intressant datasäkerhetsrelaterad litteratur, film etc vore användbart här. Är jag ensam om den åsikten?

Är lite trött på folk som frågar om hur de kan skicka trojaner via ICQ osv, om vi uppmuntrar de att istället rekvirera kunskapen på egen hand, kan vi inte bara slippa deras mindre angelägna frågor, vi kanske dessutom får hundra überhackers på nacken som kan lära oss ett och annat.

Dessutom är jag säker på att många med mig skulle finna det bekvämare att få tips om intressanta böcker m.m. här, än att behöva glida runt på olika bibliotek eller bland bokhandlar och chansa på vilka böcker som kan tänkas vara läsvärda.


Nåja, tillåt mig börja.

Filmer:

Hackers (duh)
Operation Takedown
Wargames
Sneakers
Citera
2004-02-21, 03:54
  #2
Medlem
unix_cores avatar
Författare: William Gibson och Bruce Sterling
Citera
2004-02-21, 04:08
  #3
Avstängd
rndusrs avatar
Film:

Freedom downtime (Den sanningsenliga versionen av takedown)
Citera
2004-02-21, 06:37
  #4
Medlem
skalizs avatar
Kodboken, av Simon Singh
Citera
2004-02-22, 09:16
  #5
Medlem
Geeders avatar
Man verkar kunna skriva lite vad som helst här så...

Cryptonomicon : Neal Stephenson

Secrets & Lies : Bruce Schneier
Ger en ganska bra översikt men tekniskt djup är den inte, fast å andra sidan är väl datasäkerhet från företagens sida mer av ett affärsbeslut än ett tekniskt sådant.

Knappar man in Secrets & Lies på Amazon så får man en lista på relaterade böcker. Den intresserade kan ju flukta där.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback