Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-07, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Kom igen nu!! Droppa namnet, det börjar bli viktigt!

Det kan inte vara HS, han är ingen stor fisk, även om han passar in i den övriga beskrivningen.

Det är ju lätt för dig att kräva

Jag kommer inte att droppa några namn här. Inte så länge inget går att bevisa. Vem vill åka dit för förtal eller dylikt?!
Senast redigerad av Stramluva 2010-04-07 kl. 11:34.
Citera
2010-04-07, 11:35
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
stramluva skrev
Det är ju lätt för dig att kräva

Jo, jättelätt.

Citat:
stramluva skrev
Dessutom vill jag inte ha fler konstiga påringningar mitt i natten.

Du vet inte vad det var för nummer möjligtvis? Var det någon som sa något eller var det bara tyst?
Citera
2010-04-07, 11:42
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Sluta försöka skaffa dig cred på grund av det jag postar. Den "gamla Testa" hade cred inte du.

Detta förstod inte jag. Vad menar du med gamla resp nya Testa? Du har nämnt det flera gånger.
Citera
2010-04-07, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Lokalerna i Västberga ska dock rivas.

Låter inte bra. Det kan ju finnas spår bla DNA från försvunna baltiska barn och ungdomar i lokalerna som därmed försvinner. Andra kriminaltekniska spår försvinner också vid en rivning.

Det skulle inte förvåna mig om det fanns en relax-avdelning med bastu och stort bubbelbad och "övernattningsmöjligheter med sängar" i lokalerna.
Citera
2010-04-07, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Detta förstod inte jag. Vad menar du med gamla resp nya Testa? Du har nämnt det flera gånger.

Jag återkommer när jag fått det bekräftat men gå in på Testas profil ta upp alla hennes inlägg i detta ämen och spara dom in dom ändras eller försvinner.
Citera
2010-04-07, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Bra, bra, bra!! Vi måste lägga krut nu på Kregert och se vad vi kan mer kan koppla honom till.

Utredningen/domen mot Haga Videos klubbchef kan vara intressant. LK har enl. AB stark koppling dit. Intressant att polisen uppger att han fortfarande står under utredning. Dömdes ju inte med de andra i kopplerimålet.

Förutom LK kan flera andra, fd Bandidosmedlemmen t.ex., finnas i utredningen. Kanske också fastighetsägaren.

Det utdelades hot mot vittne.
Citera
2010-04-07, 12:08
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Hemsidan, som är baserad i Helsingfors, förmedlar kontakt mellan sexköpare och -säljare i hela Norden, Baltikum, Polen och västra Ryssland. Det var med utgångspunkt från denna hemsida som Stockholmspolisen kunde bedriva spaning mot de nu stängda bordellerna.

Är det sexwork.net sekreterarakademin som är den här hemsidan som polisen bedrev (bedriver) spaning emot?

Kan man kanske koppla GL till ett konto på den sidan? Många torskar postar ju öppet där.
Citera
2010-04-07, 12:46
Medlem
Citat:
Utredningen/domen mot Haga Videos klubbchef kan vara intressant. LK har enl. AB stark koppling dit. Intressant att polisen uppger att han fortfarande står under utredning. Dömdes ju inte med de andra i kopplerimålet.

Förutom LK kan flera andra, fd Bandidosmedlemmen t.ex., finnas i utredningen. Kanske också fastighetsägaren.

Det utdelades hot mot vittne.

Vad heter klubbchefen?
Citera
2010-04-07, 12:51
Medlem
Är det nån som vet om gamle porrkungen, mafioson mm Mille Markovic har dykt upp någonstans i denna härva? T.ex i samband med Haga video, dåtid eller nutid.

http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid619.dbp.asp
Citera
2010-04-07, 14:31
Medlem
Citat:
Klubbchefen (klubbvärden) framträder rätt öppet. Dock ej med namn. Googla Haga Video, se Klubbvärdens blog på finest.se, kolla profil.

Vi vet inte. Det här är det närmaste vi kommit. E. Merckx tvivlar på att han är "chefen", finns nämligen fler värdar.
Citera
2010-04-07, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Citat ur Aftonbladet söndag, 21 mars 2010.
"Sexklubbens gäster: Kriminella, artister och adelsmän.

48-årig man-Klubbchef
Sedann mitten av 1990-taler har han dömnts flera gånger för bland annat grovt bokföringsbrott, urkundsförfalskning, grovt vapenbrott, häleri och flera narkotikabrott. I ett yttrande från kriminalvårdenerkänner han att han är amfetaminmissbrukare. 48-åringen har kopplingar till både Bandidos och Hells Angels.

Gunnar Malmberg-Klubbägare
57-åringen har varit varit med sedan starten på 1970-talet och står för klubbens hyrekontrakt. Drev tidigare en taxifirma. Gunnar Malmberg är skriven på en bostadsrät i Vasastan i Stockholm. Han har ett stort sommarställe i skärgården, kör en Chrysler med personlig registreringsskylt. Båtentusiast. Enligt flera av hans vänner har han också ett hus utomlands. Nolltaxerare.

Göran Lindeberg-fd polischef
Enligt Polisens vittne Karin har han flera gånger besökt Haga Video, bland annat för att se på när hon hade gruppsex med flera män. Häktad och misstänkt för bland annat våldtäckt och koppleri. Enligt flera källor finns också en domare och ytterligare två polismän bland stamgästerna på Haga Video.

40-årig mc-kriminell-stamgäst
Före detta Bandidos-medlem och stamgäst som ingår i kretsen runt den 48-åriga klubbchefen. Dömd för- bland annat - ett 20-tal fall av narkotika brott, vållande till annans död, grov misshandel och häleri. Anklagades också för hot mot vittne i den stora utredningen mot klubbchefen.

64-årig vd-Koppling till klubben
Starkt kopplad till Haga Video. Mannen ingick i gruppsexligan men dömdes inte i kopplerimålet. Dock fortfarande under utredning, enligt polisen."
Fortsättning följer.

Du har honom överst.
Citera
2010-04-07, 14:37
Medlem
Citat:
Du har kanske rätt men det är samma ålder, 48. Och flera mc:n på bilderna. Lite särställning tycks han ha, egen blogg utanför HV. Som en representant utåt.

Intressant att veta dessa klubbpersoners identitet då det kan öppna för andra överraskande kontakter.

Jag tror alltså det kan vara han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in