2010-04-08, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Så det är som den "gamla Testa" skrev.
https://www.flashback.org/sp22348629
Citat:

Det finns ett och annat "troll" i den här tråden. När de har målat in sig i ett hörn och då argumenten tryter så kommer svordomarna och könsorden. Sen försvinner dom lika snabbt som dom kom in.

Du kan sluta tjata om det där nu, jag tror alla förstår vad du menar: om man håller med Utredaren så är man okej, om inte så är man ett troll, eller en utsänd av någon uppdragsgivare.

Samtidigt finns det egentligen bara en person i den här tråden som oupphörligen, genom irrelevanta referenser till mord Gislaved, försöker få oss andra att rikta blickarna BORT från det som hänt i Stockholm med omnejd. Och det är ju ers nåd själv.
Senast redigerad av Stramluva 2010-04-08 kl. 22:58.
Citera
2010-04-08, 23:00
Medlem
Camdreas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Hej Camdrea

Just nu är jag lite upptagen med att ta reda på mer om Holmenmordet. En sak är klar och det är att det inte var den åtalade väktarchefen som mördade Halper. Åklagaren får nog placeras i samma klass som van der Kvast i disciplinen att sätta oskyldiga bakom galler. Som tur var för den åtalade vaktchefen så stod han på sig och blev inte någon Quick.
https://www.flashback.org/p22419332#p22419332

Vad den "nya Testa" inte kunde veta var att jag vistte vad den "gamla Testa" vet om Holmenmordet och det som skrivs här är från poliskällor och inte den verkliga historien.
https://www.flashback.org/sp22355347

Så det är som den "gamla Testa" skrev.
https://www.flashback.org/sp22348629

Nu blir jag ännu mera förvirrad än vanligt. Kan du beskriva kopplingen mellan "Holmenmordet" och GL & Co? Och jag har fortfarande inte förstått skillnaden mellan "gamla" och "nya" Testa
Citera
2010-04-08, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Jo, Örebro finns med. Osäker dock om Ö-fallet godkändes som häktningsskäl. Orsa, Tibro, Hässleholm fanns också med i början.

Vi behöver inte ställa övermäktiga krav på oss själva. Som att vi behöver bevisa något. Det är polisens och åklagarens uppgift.
Med tanke på att så många läser tråden, i bästa fall journalister, kan uppgifter och tankegångar här ha betydelse.

När media så grovt sviker sin skyldighet att med jämna mellanrum hålla medborgarna underrättade, så använder vi möjligheten som erbjuds här. Och vi har samlat nästan allt som finns tillgängligt. Det är bra.

Är man upprörd och oroad av den här härvan är det bara bra att få skriva av sig och ta del av andras idéer. Jag är helt säker på att vi alla lärt oss en del i tråden.

Jag håller med. Men erkänn att det vore väldigt roligt att sätta medierna på plats och vara först med att avslöja sanningen
Citera
2010-04-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea
Nu blir jag ännu mera förvirrad än vanligt. Kan du beskriva kopplingen mellan "Holmenmordet" och GL & Co? Och jag har fortfarande inte förstått skillnaden mellan "gamla" och "nya" Testa

Det finns ingen känd koppling, annat än att Utredaren påstår att GL har lagt sig i utredningen av Holmenmordet. Det märkliga är att Utredaren visste detta, trots att han inte visste något om själva mordet, eller ens kunde ge en länk till det.

Inte förrän jag postade länken till Holmenmordet slog Utredaren fast att det var det mordet han menade. (Infon var en googling bort). Då tror man att man till slut ska få lite info från Utredaren om detta mord, men det visar sig att han själv börjar ställa frågor som visar att han inte har någon som helst kunskap om det. Men att GL var inblandad - det visste han däremot med bestämdhet!

När info om mordet så kommer, är det Testa som har plockat fram den. I infon finns något som Utredaren inte gillar, varpå han anklagar Testa för att fantisera.

Så: det finns idag inget som visar att GL varit inblandad i utredningen av Holmenmordet, annat är att Utredaren påstår det.

Det finns inte någon gammal eller ny Testa heller, enda skillnaden är att Testa på senare tid blivit mer resultatinriktad och mindre benägen för långsökta teorier. No offense Testa, om jag har fel tar jag tillbaka det genast
Senast redigerad av Stramluva 2010-04-08 kl. 23:21.
Citera
2010-04-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camdrea

GL tog personligen över utredningen av Holmenmordet 1998 och det var en avrättning i kriminella kretsar och inte ett "väktarmord". Det är i sig intressant eftersom det visar att kopplingar mellan Stockholmshändelserna 2006 och framåt i själva verket går långt tillbaka i tiden samt att Holmenmordet även med den gamla lagstiftningen inte var preskriberat.

Tyst och diskret kan däremot alla preskriberade brott GL begått glömmas bort och därför är just den här kopplingen något som oroar de korrupta delarna av rättsväsendet och några i tråden.

Sen är det nog så att importen av barn och ungdomar från Baltikum/Ryssland tog fart efter Sovjetunionens fall och de baltiska ländernas självständighetsförklaringar på 90-talet. Barnen och ungdomarna stannade nog huvudsakligen i Stockholmsområdet där perversa och depraverade maktmänniskor i den absoluta samhällseliten förgrep sig på dem innan de gick en våldsam död till mötes.

Det utpekas flera personer åt er och det får stå för de som pekar men det finns också andra som diskret hukar och väntar att uppmärksamheten skall lägga sig.

När det gäller den sista frågan så återkommer jag men det kan ta en del tid.
Citera
2010-04-09, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stramluva
Jag håller med. Men erkänn att det vore väldigt roligt att sätta medierna på plats och vara först med att avslöja sanningen

Några sanningar har vi nog varit i närheten av. Förhoppningsvis får vi ett litet facit vid rättegångsförhandlingarna när media kommer att ge en del information som nu är okänd.

Då kan vi stämma av, se om några tankar och framtagna uppgifter var på rätt väg.
Citera
2010-04-09, 09:45
Medlem
Citat:
Några sanningar har vi nog varit i närheten av.

Nej, det har du faktiskt helt rätt i.

Edit: tyckte det stod "inte" varit i närheten av.
Senast redigerad av Stramluva 2010-04-09 kl. 09:48.
Citera
2010-04-09, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det är synd att vi skall behöva skvallra så här om en del namn.

Egentligen är det inget konstigt eller kontroversiellt att namn som Bodström, Heckscher, Nylén kommer upp. De båda första var kända uttalade beskyddare av GL (någon av dagstidningarna tog upp Heckscher som beskyddare på ett tidigt stadium). Nylén var GL:s högste chef och hade innan haft samma befattning.

Att någon kan tycka att vi här går lite långt och är lite vågade beror helt på medias dramatiska skifte av inriktning och tonläge efter Trolles soloprestation. Vi ligger helt i linje med vad media skrev och visade innan dess.
Citera
2010-04-09, 10:10
Medlem
Citat:
Egentligen är det inget konstigt eller kontroversiellt att namn som Bodström, Heckscher, Nylén kommer upp. De båda första var kända uttalade beskyddare av GL (någon av dagstidningarna tog upp Heckscher som beskyddare på ett tidigt stadium). Nylén var GL:s högste chef och hade innan haft samma befattning.

Att någon kan tycka att vi här går lite långt och är lite vågade beror helt på medias dramatiska skifte av inriktning och tonläge efter Trolles soloprestation. Vi ligger helt i linje med vad media skrev och visade innan dess.

Jag tycker själv att det är logiska namn att misstänka, så den delen av tråden säger jag inget om.
Citera
2010-04-09, 10:16
Medlem
E.Merckxs avatar
Leif Kregert chatlogg: http://politisktinkorrekt.files.word...t-chatlogg.pdf
Citera
2010-04-09, 10:17
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
stramluva skrev
Jag tycker själv att det är logiska namn att misstänka