Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-02-23, 13:30
  #1
Banned
tim_hedlunds avatar
När jag använder internet explorer och skriver in en webadress som datorn inte kan hitta (typ att jag skriver nån sida som är nere för tillfället, eller skriver fel addres) så slussas jag inte vidare till den vanliga standardsidan "sidan kan inte hittas" eller vad det nu heter utan till en sida som heter "internetoptimizer" och som ju tar längre tid att ladda än den sedvanliga felmeddelande-sidan, med massa reklam och skit. Det irriterande är att om man fått felmeddelandet en gång, så blir man slussad till den där jävla sidan VARJE gång man försöker gå till den sida man misslyckades med att komma in på (vissa sidor är ju nere tillfälligt men fungerar efter ett tag) och då tvingas man gå in i opera istället (och DÄR går det ju, ifall sidan inte är nere längre)
Jag antar att det är nåt mysko program som infiltrerat explorer på detta utstuderade sätt. Hur får man bort skiten?
2004-02-23, 13:37
  #2
Medlem
phreuds avatar
Inte säker, men testa att gå in i:

Verktyg --> Internet-alternativ --> Avancerat ---> Visa egna HTTP-felmeddelanden (långt ner). Bock i/ur rutan och testa igen.
2004-02-23, 13:39
  #3
Medlem
http://www2.flashback.info/scandinav...d.php?t=101544

*Tråd helgad*

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback