2010-01-31, 15:45
Medlem
Ska skriva ett arbete om vatten och vattenkonflikter i världen.
Är det någon som har lite förslag på vad man kan skriva om?
Ska redovisa 4-6 sidor om vatten och jag vet inte ens hur jag ska börja... Har redan idétorka.

Vad skulle du vilja veta om vatten?

//Jesmo
Citera
2010-01-31, 16:48
Medlem
varför väljer du att skriva om nått du inte vet nått om? jag hade skrivit om dom somaliska piraterna.
Citera
2010-01-31, 19:40
Medlem
pollenpers avatar
Sök på hur Israel kontrollerar vattentillgångarna och säljer dyrt till palestinierna.
Citera
2010-01-31, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanheim10
varför väljer du att skriva om nått du inte vet nått om? jag hade skrivit om dom somaliska piraterna.

Jag får inte välja. Jag måste.
Citera
2010-01-31, 20:19
Medlem
Citat:

Tack
Citera
2010-01-31, 22:44
Medlem
sparassiss avatar
Citat:
Fast nu utgör väl inte de somaliska piraterna en "vattenkonflikt" av det slaget som väl avses?
Citera
2010-02-01, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Sök på hur Israel kontrollerar vattentillgångarna och säljer dyrt till palestinierna.

Tack!
Citera
2010-02-01, 17:53
Medlem
Eugnostoss avatar
Israels inblandning i vattenförsäljning är högst intressant.
Ett annat förslag kan vara att skriva om Altyn Asyr, en artificiell sjö som Turkmenistan bygger.
Om det inte endast rör sig om mänskliga konflikter så finns en del intressant att ta med, så som djurliv, flora och eventuella föroreningar.
Sjöbyggandet hamnar i en internationell konflikt mellan Turkmenistan och Uzbekistan, turkmenerna har planer på att ta vatten från floden Amu-darja som går genom de båda länderna och löper längs gränsen, vilket är mindre uppskattat av uzbekerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in