Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-04, 01:02
  #1
Medlem
Dalailamas avatar
Min syster bor hos mig för tillfället och hon lirar också på FTP på samma nätverk. Vi lirar dock aldrig samtidigt. Har kollat via mail med FTP om detta var ok och det var det. Nu behöver jag behöver cash och hon tänkte sätta in pengar på sitt FTP-konto. Jag har ca. $ 2k på mitt och det vore ju smidigt om jag kunde föra över dessa till henne direkt via FTP och så får jag cash i handen.

Min fråga, tror ni att detta på något sätt kan vara riskabelt? Bör jag kolla med FTP först så att det är ok?
Citera
2010-02-04, 01:31
  #2
Medlem
FTP!?

FTP brukar vara förkortning för File Transfer Protocol http://sv.wikipedia.org/wiki/File_Transfer_Protocol Kan bli väldigt förvirrande för folk som är vana vid att FTP är en annan sak.
Citera
2010-02-04, 01:40
  #3
Medlem
Flashback Forum > Livsstil > Poker, spel och dobbel > Poker


Du bör ju kontakta FTP innan du gör detta annars kanske dom ser det som chipdump osv...
Riskera inget i onödan!
Citera
2010-02-04, 03:28
  #4
Medlem
dires avatar
Förstår inte problemet. Transaktionsmöjligheten på FTP är ju där för att göra just detta? Särskilt om hon ändå skulle sätta in pengar vilket antyder att hon ska spela för det som du skickar över? Ser ju ut som en helt vanlig stake i FTPs ögon...
Citera
2010-02-04, 06:56
  #5
Medlem
necsors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Förstår inte problemet. Transaktionsmöjligheten på FTP är ju där för att göra just detta? Särskilt om hon ändå skulle sätta in pengar vilket antyder att hon ska spela för det som du skickar över? Ser ju ut som en helt vanlig stake i FTPs ögon...


Aaao men det kan ju aldrig skada att fråga dem, det är ju inte speciellt svårt...
Citera
2010-02-04, 07:07
  #6
Medlem
Duerfians avatar
Så du tänker fixa rakeback i din systers namn? Isåfall får du se till att hon är medveten om det om FT ringer och vill kolla.

Det är nog också nödvändigt att hon är skriven där för dom brukar vilja ha scans på räkningar som är adresserade till henne+scan på id. Det brukar bli rejält bökigt om man inte kan producera sådant när dom vill.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback