Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2013-05-25, 16:40
Medlem
brevlunds avatar
Jag drack en sån här burk idag och blev smått chockad när jag såg att koffeinhalten låg på 560mg/l mot det standardiserade 320mg/l.
Det har jag inte sett i nån annan energidryck.

Jag trodde alla tillverkare hade en överenskommelse att inte överskrida den gränsen.

Iaf så innehåller en burk 200mg koffein totalt. Ganska mycket.
Citera
2013-05-28, 07:30
Medlem
Ronilles avatar
Sist jag drack en Celsius blev det ambulans in till akuten. Jag är känslig för koffein men kan ta typ en RedBull ibland.

Testade en Celsius innan löpturen och fick en rejäl reaktion när jag sprungit färdigt och pulsen skulle gå ner. Den skenade, jag svimmade, hjärtklappning, yrsel, illamående etc.

Väl inne på akuten blev det HIVA med diverse undersökningar. Det konstaterades då att Celsius var boven i dramat och att koffeinhalterna är skyhöga. Läkarna ifrågasatte innehållet och precis som ovan nämnt, hur den kan få säljas.
Citera
2013-05-28, 08:10
Medlem
Brukar köpa två eller tre Mixxed Up på Lidl. Mycket billigare och sockerfria. Man blir rätt taggad av tre stycken faktiskt. Ville bara tipsa om alternativ för Celcius är det överpris på pga av all reklam de gör.
Citera
2013-05-28, 09:35
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brevlund
Jag drack en sån här burk idag och blev smått chockad när jag såg att koffeinhalten låg på 560mg/l mot det standardiserade 320mg/l.
Det har jag inte sett i nån annan energidryck.

Jag trodde alla tillverkare hade en överenskommelse att inte överskrida den gränsen.

Iaf så innehåller en burk 200mg koffein totalt. Ganska mycket.
En vanlig koffeintablett ifrån Gymvaruhuset, även om de känns sämre.

Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Sist jag drack en Celsius blev det ambulans in till akuten. Jag är känslig för koffein men kan ta typ en RedBull ibland.

Testade en Celsius innan löpturen och fick en rejäl reaktion när jag sprungit färdigt och pulsen skulle gå ner. Den skenade, jag svimmade, hjärtklappning, yrsel, illamående etc.

Väl inne på akuten blev det HIVA med diverse undersökningar. Det konstaterades då att Celsius var boven i dramat och att koffeinhalterna är skyhöga. Läkarna ifrågasatte innehållet och precis som ovan nämnt, hur den kan få säljas.
Är man känslig är man ju bra puckad som dricker en Celsius innan man springer.
Citera
2013-05-28, 12:07
Medlem
Lukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Brukar köpa två eller tre Mixxed Up på Lidl. Mycket billigare och sockerfria. Man blir rätt taggad av tre stycken faktiskt. Ville bara tipsa om alternativ för Celcius är det överpris på pga av all reklam de gör.

Alla smaker från Mixxed up är inte sockerfria.

Ett tips bara till andra som finner denna information intressant.
Citera
2013-05-28, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luko
Alla smaker från Mixxed up är inte sockerfria.

Ett tips bara till andra som finner denna information intressant.

Nej, bra att du skrev det. Det är den silvriga burken som är sockerfri.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in