• 1
  • 2
2010-02-12, 11:35
Medlem
FukEmUps avatar
köpte en strata , den har dock inte kommit än, eftersom det är förseningar på en annan pryl som jag också köpte. så kommer om kanske 2 veckor köpte från thomann ja. men annars tror jag allt är bra , jag provade samma gitarr jag köpte i en butik 3 dar i rad så är säker på guran iaf !
Citera
2010-02-12, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FukEmUp
köpte en strata , den har dock inte kommit än, eftersom det är förseningar på en annan pryl som jag också köpte. så kommer om kanske 2 veckor köpte från thomann ja. men annars tror jag allt är bra , jag provade samma gitarr jag köpte i en butik 3 dar i rad så är säker på guran iaf !

Låter mysigt. Synd med förseningen bara...Skulle vara kul om du kan dra ihop en liten resumé sedan om vad du tyckte om den och thomann (förutom förseningen)
Citera
2010-02-12, 16:53
Medlem
bitumiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 22222
Som jag nämnde tidigare så vill jag mer veta vad ni skulle köpa och varför för då kan jag kanske snappa upp något av det som jag kan tänka på när jag provar.

Har några strator själv, har spelat en del på tele men tycker personligen den kan va lite "skränig".
Nu är ju ingen av mina gitarrer originalbestyckade, men ändå.
MEN, skulle jag handla Fender idag skulle det kanske bli tele för att jag inte har nån än.

(dessutom är stratan jäkligt skön att spela på , och snygg med stora huvudet)

Kör själv med Fender + peavy-stärkare, olla dom som säger att inte det är metal
Senast redigerad av bitumium 2010-02-12 kl. 17:04.
Citera
2010-03-01, 15:35
Medlem
Forums_hornys avatar
Citat:
spela ett tag framöver är: Rock, Folkrock, indierock, blues, punk model the puoges och flogging molly, lite reggae och lite funk. Vet inte om det är möjligt att kombinera till detta eller om det går att kopromissa.

Spelar väldigt liknande musik. Använder också Gibson och Fender (telecaster), och jag får ut ljud som passar till ALLA de ovanstående stilarna med en Marshall 2266 Vintage Modern. Det enda är att den är lite över din budget kanske, speciellt om du ska göra som jag och ha topp och låda. Men utöka din budget och köp den här http://www.thomann.de/se/marshall_22...age_modern.htm !

Fender Telecaster American standard är sjukt bra grejer ska du veta, den arbetar bra som fan live och i replokalen. Den är en riktig jävla arbetshäst som piskar sönder då gibsonen inte riktigt orkar med.

Beställde lite från thomann i fredags, kan höra av mig sen om service osv. Känns ganska seriöst när man blir tilldelad en person som är ansvarig för mitt köp, och när man får trackingnummer direkt. Det skickades också samma dag jag köpte grejerna.
Citera
2010-03-05, 08:43
Medlem
Ja nu har jag beställt en Tele American Standard i nature finish. Blev i ask...Hoppas att den kommer idag då den befinner sig i malmö. Angående stärkare så kommer jag att vänta lite med det köpet då jag är väldigt sugen på en Fender Deluxe Vintage Modified som inte finns i lager hos thomann förens i april. Tack för alla tips som kommit av folk.
Citera
2010-03-05, 21:13
Medlem
Citat:
Ja nu har jag beställt en Tele American Standard i nature finish. Blev i ask...Hoppas att den kommer idag då den befinner sig i malmö. Angående stärkare så kommer jag att vänta lite med det köpet då jag är väldigt sugen på en Fender Deluxe Vintage Modified som inte finns i lager hos thomann förens i april. Tack för alla tips som kommit av folk.

En sån här alltså?
http://www.thomann.de/se/fender_amer...tele_mn_na.htm

Trevlig! Men... den blir 2000 kr billigare om du beställer från England
http://www.dv247.com/guitars/fender-...l-maple--48124

Fast det hade du kanske blivit gladare om nån berättat för dig tidigare kanske...
Citera
2010-03-06, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gibsonSG
En sån här alltså?
http://www.thomann.de/se/fender_amer...tele_mn_na.htm

Trevlig! Men... den blir 2000 kr billigare om du beställer från England
http://www.dv247.com/guitars/fender-...l-maple--48124

Fast det hade du kanske blivit gladare om nån berättat för dig tidigare kanske...

Japp precis en sådan. Tycker det är interesant att de på thomann skriver Alder body i den engelska beskrivningen då den på tyska beskrivningen står att det är ask. Dessutom så tillverkas den bara i ask i natural finish enligt fender själva.

Jag vet att det fanns billigare alternativ än thomann men tyckte att de kändes seriösa som fan och har hört mycket gott om dem så det fick bli där. Dessutom tjänade jag ju ändå 2000 i jämförelse med Sveriges priser.

Någon som har något att tillägga om Fender Deluxe Vintage Modified. Är den trevlig tillsammans med en telecaster och en Sg? Har nämligen inte hittat någon affär i närheten där man kan testa den...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in