2010-03-01, 13:39
Medlem
Kunde man bara hämta windows 7 professional ifrån pellesoft?

Har hört om man har vista home kan man inte installera windows 7 professional, bara home eller ultimate funkar. Stämmer det?
Citera
2010-03-05, 03:41
Medlem
Hur gör man om man inte är student? Någon snacka om distanskurs?
Citera
2010-03-05, 03:46
Medlem
kklasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumphy
Kunde man bara hämta windows 7 professional ifrån pellesoft?

Har hört om man har vista home kan man inte installera windows 7 professional, bara home eller ultimate funkar. Stämmer det?

Du kan bara hämta Professional utav W7 ja!
Oavsätt om du kör Linux, XP, Vista, Ms-dos... vad vet jag... så går det alltid lägga in Windows 7 Professional eller något annat operativsystem som du nu än önskar. Så länge datorn har dem krav som operativsystemet i fråga kräver.

Det du hört berör uppgraderingslicenser och kostar mindre än dem fulla licenserna gör. Folk brukar välja dem för att uppgradera från t.ex. en giltig Vista licens till en giltig Windows 7 licens.
Senast redigerad av kklasen 2010-03-05 kl. 03:49.
Citera
2010-03-05, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armson
Hur gör man om man inte är student? Någon snacka om distanskurs?

Jag läser på distans, allt handlar egentligen om att skaffa sig ett giltigt mecenatkort. Så skriv in dig på ett kurs till hösten. Det är nog försent med efteranmälan till vårens kurser nu.

Simma lugnt!
Citera
2010-03-07, 01:34
Medlem
Får hela tiden ett fel medelande när jag försöker installera det. så fort jag kör igång skivan även provat med deamontools så kommer det upp en ruta med error [0x31] och att det är fel på SPWIZENG.DLL
vad ska jag göra?

jag har kört windows 7 adviser som berättar om datorn klarar av det och det gick långt över vad som krävdes. Cdn är rätt bränd och jag har även provat att göra en låsas cd med deamontools men ändå får jag upp samma sak. kanske det är fel på nerladdningen och jag har provat att laddaner det flera ggr nu och nu kan jag inte ladda ner fler eftersom att det finns en limit.

har dock andra datorer där jag kan försöka ladda ner om igen.

vad ska jag göra?????
Citera
2010-03-07, 02:45
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bestefarogjeg
Får hela tiden ett fel medelande när jag försöker installera det. så fort jag kör igång skivan även provat med deamontools så kommer det upp en ruta med error [0x31] och att det är fel på SPWIZENG.DLL
vad ska jag göra?

jag har kört windows 7 adviser som berättar om datorn klarar av det och det gick långt över vad som krävdes. Cdn är rätt bränd och jag har även provat att göra en låsas cd med deamontools men ändå får jag upp samma sak. kanske det är fel på nerladdningen och jag har provat att laddaner det flera ggr nu och nu kan jag inte ladda ner fler eftersom att det finns en limit.

har dock andra datorer där jag kan försöka ladda ner om igen.

vad ska jag göra?????
Du har alltså bootat med cdn och brännt som iso?

Sen heter det DAEMON TOOLS
Citera
2010-03-07, 20:10
Medlem
svinlaaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4Lfe
Funkar detta fortfarande ?

Undrar det samma, funderar på att pröva det då.
Citera
2010-03-08, 08:52
Medlem
Någon som fått inloggningsuppgifter till MSNDAA den senaste veckan?
Har gått 6 dagar för mig nu, och ingenting har ramlat in.
Citera
2010-03-08, 09:52
varför betala något för windows 7 när alla studenter har tillgång till msdn

så kör på msdn sedan så har du ett konto
Citera
2010-03-08, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbeliever
Någon som fått inloggningsuppgifter till MSNDAA den senaste veckan?
Har gått 6 dagar för mig nu, och ingenting har ramlat in.

Jag skicka in allt i tisdags förra veckan, fick ett mail nu när ja kom hem precis, har precis startat download av win7. Förhoppningsvis går det bra^^
Om deras dl fortfarande spökar så har ja ju redan en nyckel så kan ta ner på "andra" ställen
Citera
2010-03-08, 14:43
Medlem
Stray-Bays avatar
hmm, försökte betala för bonusmedlem, funkar inte? någon annan som har samma problem - eller tar det bara väldigt mkt tid?
Citera
2010-03-08, 15:26
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stray-Bay
hmm, försökte betala för bonusmedlem, funkar inte? någon annan som har samma problem - eller tar det bara väldigt mkt tid?

Jag betalade i tisdags och jag har ännu inte fått mitt bonuskonto! Mailade Pelle nyss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in