Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2013-04-11, 16:39
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blotarn
Oftast vaknar man ju upp det ögonblicket man dör, fast ett par gånger har det hänt att jag sett mig själv dö i en dröm. Himla läskigt, men ändå väldigt befriande på samma gång.

Det värsta är ju dock när man drömmer att man faller, och vaknar upp i samma sekund som man slår i marken, och finner att man är 1mm från att ramla ur sängen.
Händer VARJE gång jag drömmer om att jag faller, VARJE GÅNG, så är jag faktiskt på VÄG att ramla ur sängen.
Läskigt.

Ser du inte logiken i sammanhanget?

Som de flesta skriver, fast brukar rycka till när jag vaknar och när dessa drömmar händer, så brukar de vara en pre-dröm innan man sedan somnar utan att vakna förrän det är dags.
Citera
2013-04-11, 16:43
  #74
Medlem
MrUnderligs avatar
Jag har dött i mina drömmar. Av hagelgevär, Sett en kopia av mig död i en spegel, fallit utan säkerhetslina ner i ett svart hål.

Har även drömt om andra som har dödat med automatvapen.
Citera
2013-04-11, 17:16
  #75
Medlem
Två gånger åtminstone. Gick igenom ett festtillfälle. På bakgården föll jag frivilligt ner för ett stup. Den andra gången drunknade jag i en sjö.
Citera
2013-04-11, 17:32
  #76
Medlem
Fonsyfuns avatar
Jag har aldrig dött, vad jag kommer ihåg nu i alla fall. Däremot har jag mördat, med en kniv tror jag att det var, en riktig elaking förmodar jag att han var Det tog jävligt många knivhugg, när jag tagit några funderade jag på om det var värt det, men det var nog ändå för sent så jag fortsatte
Citera
2013-04-11, 17:39
  #77
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Felpost.


Då jag aldrig dött utan vaknar alltid innan jag dör.
Citera
2013-04-12, 10:43
  #78
Medlem
Parkours avatar
När jag var i tonåren så hade jag en återkommande dröm där jag föll.
Jag klättrade en hel del på den tiden. Och ett par ggr var det nära ögat.
Kanske var drömmarna ett tecken på något?
Citera
2013-04-26, 01:31
  #79
Medlem
Lums avatar
Nej, aldrig dött men har varit nära och sedan i sista stund på något vis "undkommer". Dessa drömmar främst har handlat om vatten, drunkning eller att någon annan vill mig illa, jag flyr från döden/för mitt liv.

Har däremot för många år när jag var i senare tonåren drömt, hur jag hugger mig själv i magen med ett svärd men även i den drömmen, blev det aldrig att jag dog i den. Mer som att jag ville (symboliskt) döda en liten del av mig själv, som jag på den tiden brottades med.
__________________
Senast redigerad av Lum 2013-04-26 kl. 01:36.
Citera
2013-04-26, 01:51
  #80
Medlem
Som barn brukade jag ofta drömma att jag föll ner från ett hustak landade på ett staket med magen och i samma stund vaknade jag.
Staketet såg nästan exakt ut såhär:
http://i.imgur.com/FhoTK12.jpg

För några veckor sedan drömde jag att jag blev skjuten i bakhuvudet fast jag dog inte utan istället kunde jag både se med mina ögon och hur blodet rann ut ifrån mitt bakhuvud i närbild.
Dagen därpå kände jag mig rätt underlig för resten av dagen.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback