Citat:
Ursprungligen postat av Success
Man dyker ju ständigt in i rykten om en filmatisering av detta underbara spel.
Är det någon som vet om det här bara är rykten eller om det faktiskt finns något bakom det?
Tänk er mass effect storyn uppbackad av en helvetes massa pengar och med James Fucking Cameron som regissör.
Hade blivit ett mästerverk som heter duga.
Det borde ju egentligen finnas ett intresse att göra en film på den storyn för helvete va bra den är
OBS: Ni som INTE spelat spelet än! Jag råder er att ta er igenom spelet innan ni läser en massa om det på internet! Råkar du ut för spoils förstör du en underbar spelupplevelse.
Kan hända att det blir någon spoil här så snälla, läs inte denna tråden innan du spelat spelet!
Tro mig, det vinner ni på.
Hade nog kunnat bli bra, tycker de ska utspela sig under en annan tidsperiod än spelen dock, typ som Kotor kontra Starwars filmerna, samma värld, olika tider. En film om när människorna hittade Prothean-ruinerna på Mars, när de hittar Charon-relayen och om first contact war, tror de hade kunnat bli sjukt bra. Manus av Drew Karpyshyn såklart.
Hoppas innerligt att de inte väljer James Cameron dock, tror en regissör med mer fokus på storyn/berättandet hade varit att föredra. Cameron hade säkert visuella grymt bra men tappat storyn lite(tänk Avatar). Vet inte vem man skulle vilja se som regissör, Ridley Scott kanske? Har erfarenhet från genren men är lite ojämn i mitt tycke.