• 1
  • 2
2010-02-18, 21:31
Medlem
vixmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Success
Man dyker ju ständigt in i rykten om en filmatisering av detta underbara spel.
Är det någon som vet om det här bara är rykten eller om det faktiskt finns något bakom det?
Tänk er mass effect storyn uppbackad av en helvetes massa pengar och med James Fucking Cameron som regissör.
Hade blivit ett mästerverk som heter duga.
Det borde ju egentligen finnas ett intresse att göra en film på den storyn för helvete va bra den är

OBS: Ni som INTE spelat spelet än! Jag råder er att ta er igenom spelet innan ni läser en massa om det på internet! Råkar du ut för spoils förstör du en underbar spelupplevelse.
Kan hända att det blir någon spoil här så snälla, läs inte denna tråden innan du spelat spelet!
Tro mig, det vinner ni på.

Hade nog kunnat bli bra, tycker de ska utspela sig under en annan tidsperiod än spelen dock, typ som Kotor kontra Starwars filmerna, samma värld, olika tider. En film om när människorna hittade Prothean-ruinerna på Mars, när de hittar Charon-relayen och om first contact war, tror de hade kunnat bli sjukt bra. Manus av Drew Karpyshyn såklart.
Hoppas innerligt att de inte väljer James Cameron dock, tror en regissör med mer fokus på storyn/berättandet hade varit att föredra. Cameron hade säkert visuella grymt bra men tappat storyn lite(tänk Avatar). Vet inte vem man skulle vilja se som regissör, Ridley Scott kanske? Har erfarenhet från genren men är lite ojämn i mitt tycke.
Citera
2010-02-18, 23:30
Medlem
Fina Gubbens avatar
Om, & nu säger jag bara om, det skulle bli en filmatisering av spelet hoppas jag för allt smör det vackra småland att dom gör Shepard till en kvinna. Jag spelade med kvinnan & hon var fan så mycket bättre på voice-acting än killen. Killen var något av det mest stereotypa jag någonsin sett, både till voice-action & hur han såg ut. Min Shepard ska det vara, sexig men inte alltför utmanande.
Citera
2010-02-18, 23:33
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Ni kan lita på att det skulle bli ett visuellt fyrverkeri av storslagna mått om ME skulle bli film. Lika dumt, glättigt och andefattigt skulle det blivit till själva innehållet. 90% sannolikhet. Förmodligen med stora doser hjärndöd team america gung ho riktat till teens.
Citera
2010-02-19, 07:05
Medlem
Elak trollkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Success
Den storyn är så fruktansvärt bra så det kan inte bli en dålig film :/

Typ som Silent Hill, då.
Citera
2010-02-20, 21:27
Medlem
GameSpot har ett par artiklar om en eventuell ME-film.

Citat:
Ursprungligen postat av GameSpot
Meanwhile, the big-screen adaptation of Mass Effect has resurfaced a year and a half after reports of its existence appeared. Last week, Mass Effect 2 project director Casey Hudson told MTV Movies that, "Obviously we have a tremendous amount of interest from people in Hollywood to make a major motion picture about Mass Effect."

Appearing to contradict a 2008 Variety report (linked above), Hudson made it sound as if any deal to license a Mass Effect film production was a ways off. "We're just looking at our options there but waiting to make sure we have something really right before we do it," he said. "The most important thing for us is…we don't just want to see a movie get made. We want to see a great movie get made, if it's going to get done at all."

Källa: http://www.gamespot.com/news/6248183...result;title;0

Och här är artikeln från 2008 som de nämner: http://www.gamespot.com/news/6234376.html
Citera
2010-02-20, 21:34
Medlem
Randomdude34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
GameSpot har ett par artiklar om en eventuell ME-film.

Källa: http://www.gamespot.com/news/6248183...result;title;0

Och här är artikeln från 2008 som de nämner: http://www.gamespot.com/news/6234376.html

Där ser man! Det är inte för många spel som blir film så det blir intressant om de bestämmer sig för att göra det.
Citera
2010-02-20, 22:05
Medlem
Aldrig skrattat så mycket åt mods som när jag läste den här tråden.

OnT: Låt mass effect vara ett spel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in