2017-04-21, 13:44
Medlem
Jim.Carr3ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Jag fredrar Civ5 ver Civ6.

Just nu r Civ5 ett bttre spel n Civ6. Men som nr Civ5 slpptes s var det lngt ifrn samma spel som det r nu med DLCs, s tror jag p att Civ6 kommer bli ett bttre spel.
Citera
2017-04-21, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jim.Carr3y
Just nu r Civ5 ett bttre spel n Civ6. Men som nr Civ5 slpptes s var det lngt ifrn samma spel som det r nu med DLCs, s tror jag p att Civ6 kommer bli ett bttre spel.

Hoppas det, men jag tycker districts har frstrt civ6 fr mig. Gr inte bygga sm arna-nation.

Varfr kopierade de inte bara allt frn civ5 till civ6 med nytt grafik och nya leaders. Tror faktiskt ingen kommer klaga.
Citera
2017-04-21, 21:06
Medlem
TarzansFarsas avatar
Vad r skillnaden mellan Civ 5 och Civ 6? Civ 6 har vl bttre grafik?
Citera
2017-04-23, 00:13
Medlem
TarzansFarsas avatar
Nu har jag kpt alla dlcs som finns till Civ 5. Synd att jag inte kpte det p rean fr en mnad sen men alla DLcs i en bundle kosta 350 kronor vilket jag tyckte var helt ok.

Skitkul r det nu. Kr p hard och atilla bygger en arme i smyg och kommer upp bakifrn och nstan tar ver min stad. Var en hrsmn frn att frlora min capital early men han fick tillbaka samma mynt 180 turns senare. lskar civ fattar inte hur detta spel har kunnat g under min radar, jag lskar ju strategi och krigsspel.

Har 100 timmar efter 1 mnad och mer kommer det bli.
Citera
2019-03-20, 10:44
Medlem
Tjena, lirat en hel del civ senaste halvret. Lirar p nst hgsta nivn mot datorn nu. Har frskt spela online mot andra men upplever det som svrt att hitta games.

Spelar folk CIV V fortfarande online? Finns det irc-liknande hemsidor/appar fr att hitta folk att spela med? Eller har alla bytt till CIV VI? Personligen tycker jag att det ser trkigt ut och det r inte aktuellt att byta till det.

MVH
Citera
2020-05-20, 18:10
Medlem
Det r ngra r sen jag senast spelade datorspel, men mste nog sga CIV5 med Gods and Kings och Brave New World var ett intressant och bra spel. En sak som jag inte gillade var det tidiga spelet frn antiken ungefr fram till renssansen. Spelet gr s fort, speciellt vid hgre svrighetsgrader, att man sllan kunde tillverka och anvnda tidiga unika militrenheter i strre mngder. Sen var ju de realistiska grafikerna ett stort plus, ngot som man gick bakt med i CIV6.
Citera
2020-05-20, 21:26
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hdes
Det r ngra r sen jag senast spelade datorspel, men mste nog sga CIV5 med Gods and Kings och Brave New World var ett intressant och bra spel. En sak som jag inte gillade var det tidiga spelet frn antiken ungefr fram till renssansen. Spelet gr s fort, speciellt vid hgre svrighetsgrader, att man sllan kunde tillverka och anvnda tidiga unika militrenheter i strre mngder. Sen var ju de realistiska grafikerna ett stort plus, ngot som man gick bakt med i CIV6.
Lite d och d kr jag en runda fortfarande. Hller p med en just nu faktiskt.
Men det finns en instllning fr att dra ner p hastigheten p diverse saker, bland annat uppfinningshastigheten. Jag kr "alltid" med den neddragen om jag kr p strre kartor.
Citera
2024-08-28, 09:45
Medlem
Bumpar den hr trden med anledning av att Civ VII slpps nsta r.

Vad tycker Flashback, hur str sig Civ V i frhllande till vriga spel i serien?

Framfrallt jmfrt med Civ IV och Civ VI. Jag har nmligen inte spelat ngot senare n Civ III (mer n att jag testat IV och mjligen ven V lite kort fr mnga r sedan men minns inte s mycket mer n att jag inte gillade frndringarna och snabbt trttnade).

r Civ V en bra investering av tid och pengar 2024 om man r lite smsugen p att komma tillbaka in i serien igen efter att inte ha spelat p mnga r?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in