Citat:
Ursprungligen postat av
NoTruce
Sex ltar frn nya plattan r i alla fall tre fr mnga. Jag fattar att Tobi vill kra "Creepshow" fr att den r ny, men jag hade fredragit "Mystery of a Blood Red Rose". verlag fler ltar frn den plattan, faktiskt. Men varken Kiske eller Catley r vl med p turnn? Sammet skriver ju verjvligt fina ltar till den senare.
Hade grna sett/hrt ngon lt frn The Mystery of Time ocks. Typ "Where Clock Hands Freeze". Och "No Return" och "Chalice of Agony" frn TMOII.
Det var lite illa att du skulle falla fr "No Return" som enligt mig - facit med andra ord - r en av de mest generiska power metal-ltarna p plattan. r det mest fr att Michael Kiske upptrder i den? Fredrar nog hans insats i den majesttiska "The Seven Angels" istllet.
Andra highlights frn albumet r ju "The Looking Glass", "In Quest For" och "Neverland". Fr att inte tala om den mer riffglada "The Final Sacrifice". Varfr hade inte David DeFeis kunnat vara med p fler Avantasia-verk? Han r ju en av de mest unika och hftiga vokalister i hrdrocksbranschen, status p hans sngfrmga i nulget r dock lite osker.
Bob Catley dk frresten upp p scen nr Avantasia lirade i London fr nn dag sen.