2025-02-12, 19:16
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Den spralliga musikern Tobias Sammet har trskat igenom alla ltar frn det kommande albumet, frutom bonus-lten "Return To The Opera" som han sger shr om:

(Det hr kommer allts direkt frn Avantasias sida p Facebook)

Smart han r, Sammet. Han vet att fansen vill ha det han egentligen sger sig ha lagt bakom sig. Vad gr man d? Man lgger det som bonus p lyxutgvan. Och titeln sen. "Return to the Opera"; inte bara r det en flrt med de frsta tv metaloperorna, utan ven Edguylten "Judas at the Opera" frn EP:n Superheroes. S helt verkar han inte ha givit upp gladmetallen.
Citera
2025-02-13, 16:31
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Smart han r, Sammet. Han vet att fansen vill ha det han egentligen sger sig ha lagt bakom sig. Vad gr man d? Man lgger det som bonus p lyxutgvan. Och titeln sen. "Return to the Opera"; inte bara r det en flrt med de frsta tv metaloperorna, utan ven Edguylten "Judas at the Opera" frn EP:n Superheroes. S helt verkar han inte ha givit upp gladmetallen.

Det mrks att Tobias Sammet har svrt att frhlla sig till sin egen konst som han skapade i brjan av karriren.

ena sidan triggar han fansen med att lten pminner om gamla tider, men avslutar nd med att: n, det skulle aldrig funka.
Citera
2025-02-13, 19:51
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Det mrks att Tobias Sammet har svrt att frhlla sig till sin egen konst som han skapade i brjan av karriren.

ena sidan triggar han fansen med att lten pminner om gamla tider, men avslutar nd med att: n, det skulle aldrig funka.

Det hr vl till konstskapande att vara ambivalent till det man gjort tidigare. Det r han nog inte ensam om.
Citera
2025-03-26, 20:42
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Setlist frn Avantasias spelning i Berlin / Columbiahalle (20 mars).

1. "Creepshow"
2. "Reach Out For The Light" (feat. Adrienne Cowan)
3. "The Witch" (feat. Tommy Karevik)
4. "Devil In The Belfry" (feat. Herbie Langhans)
5. "Phantasmagoria" (feat. Ronnie Atkins)
6. "What's Left Of Me" (feat. Eric Martin)
7. "Dying For An Angel" (feat. Eric Martin)
8. "Against The Wind" (feat. Kenny Leckremo)
9. "Here Be Dragons"
10. "Avalon" (feat. Adrienne Cowan)
11. "Let The Storm Descend Upon You" (feat. Herbie Langhans and Kenny Leckremo)
12. "Promised Land" (feat. Ronnie Atkins and Eric Martin)
13. "The Toy Master"
14. "Twisted Mind" (feat. Ronnie Atkins and Eric Martin)
15. "The Wicked Symphony" (feat. Tommy Karevik and Kenny Leckremo)
16. "Shelter From The Rain" (feat. Herbie Langhans and Kenny Leckremo)
17. "Farewell" (feat. Chiara Tricarico)
18. "The Scarecrow" (feat. Ronnie Atkins)
19. "Death Is Just A Feeling"

Encore:
20. "Lucifer"
21. "Lost In Space"
22. "Sign Of The Cross" / "The Seven Angels" (feat. all guest singers)

En hel del rongodis i denna lista men ocks flera ltar som jag inte hade velat ha med. Att man skulle lmna "Avantasia"-lten drhn r chockerande.

Har ni ngra tankar om setlisten hr?
Citera
2025-03-26, 21:04
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Setlist frn Avantasias spelning i Berlin / Columbiahalle (20 mars).

1. "Creepshow"
2. "Reach Out For The Light" (feat. Adrienne Cowan)
3. "The Witch" (feat. Tommy Karevik)
4. "Devil In The Belfry" (feat. Herbie Langhans)
5. "Phantasmagoria" (feat. Ronnie Atkins)
6. "What's Left Of Me" (feat. Eric Martin)
7. "Dying For An Angel" (feat. Eric Martin)
8. "Against The Wind" (feat. Kenny Leckremo)
9. "Here Be Dragons"
10. "Avalon" (feat. Adrienne Cowan)
11. "Let The Storm Descend Upon You" (feat. Herbie Langhans and Kenny Leckremo)
12. "Promised Land" (feat. Ronnie Atkins and Eric Martin)
13. "The Toy Master"
14. "Twisted Mind" (feat. Ronnie Atkins and Eric Martin)
15. "The Wicked Symphony" (feat. Tommy Karevik and Kenny Leckremo)
16. "Shelter From The Rain" (feat. Herbie Langhans and Kenny Leckremo)
17. "Farewell" (feat. Chiara Tricarico)
18. "The Scarecrow" (feat. Ronnie Atkins)
19. "Death Is Just A Feeling"

Encore:
20. "Lucifer"
21. "Lost In Space"
22. "Sign Of The Cross" / "The Seven Angels" (feat. all guest singers)

En hel del rongodis i denna lista men ocks flera ltar som jag inte hade velat ha med. Att man skulle lmna "Avantasia"-lten drhn r chockerande.

Har ni ngra tankar om setlisten hr?

Sex ltar frn nya plattan r i alla fall tre fr mnga. Jag fattar att Tobi vill kra "Creepshow" fr att den r ny, men jag hade fredragit "Mystery of a Blood Red Rose". verlag fler ltar frn den plattan, faktiskt. Men varken Kiske eller Catley r vl med p turnn? Sammet skriver ju verjvligt fina ltar till den senare.

Hade grna sett/hrt ngon lt frn The Mystery of Time ocks. Typ "Where Clock Hands Freeze". Och "No Return" och "Chalice of Agony" frn TMOII.
Citera
2025-03-28, 13:09
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Sex ltar frn nya plattan r i alla fall tre fr mnga. Jag fattar att Tobi vill kra "Creepshow" fr att den r ny, men jag hade fredragit "Mystery of a Blood Red Rose". verlag fler ltar frn den plattan, faktiskt. Men varken Kiske eller Catley r vl med p turnn? Sammet skriver ju verjvligt fina ltar till den senare.

Hade grna sett/hrt ngon lt frn The Mystery of Time ocks. Typ "Where Clock Hands Freeze". Och "No Return" och "Chalice of Agony" frn TMOII.

Det var lite illa att du skulle falla fr "No Return" som enligt mig - facit med andra ord - r en av de mest generiska power metal-ltarna p plattan. r det mest fr att Michael Kiske upptrder i den? Fredrar nog hans insats i den majesttiska "The Seven Angels" istllet.

Andra highlights frn albumet r ju "The Looking Glass", "In Quest For" och "Neverland". Fr att inte tala om den mer riffglada "The Final Sacrifice". Varfr hade inte David DeFeis kunnat vara med p fler Avantasia-verk? Han r ju en av de mest unika och hftiga vokalister i hrdrocksbranschen, status p hans sngfrmga i nulget r dock lite osker.

Bob Catley dk frresten upp p scen nr Avantasia lirade i London fr nn dag sen.
Citera
2025-03-28, 17:30
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Det var lite illa att du skulle falla fr "No Return" som enligt mig - facit med andra ord - r en av de mest generiska power metal-ltarna p plattan. r det mest fr att Michael Kiske upptrder i den? Fredrar nog hans insats i den majesttiska "The Seven Angels" istllet.

Andra highlights frn albumet r ju "The Looking Glass", "In Quest For" och "Neverland". Fr att inte tala om den mer riffglada "The Final Sacrifice". Varfr hade inte David DeFeis kunnat vara med p fler Avantasia-verk? Han r ju en av de mest unika och hftiga vokalister i hrdrocksbranschen, status p hans sngfrmga i nulget r dock lite osker.

Bob Catley dk frresten upp p scen nr Avantasia lirade i London fr nn dag sen.

Vad jag vet sjunger inte Kiske p "No Return". Men jag gillar den tidsperioden. 1999-2004. Intressant hur Edguy och Avantasias ltar frn den tiden liknar varandra. Jmfr exempelvis "No Return" med "Golden Dawn". Och vad gller "The Final Sacrifice" har vi ju "Nailed to the Wheel" som ju r en riktig thrashrkare. Men de ltarna lr man vl inte f hra p en Avantasiakonsert.

"Neverland" r dock riktigt trkig. Smsta lten p den plattan.

Hller med om David DeFeis. Karln har en speciell rst, minst sagt. Hade fr vrigt tnkt nmna "The Looking Glass" och "In Quest For", men vad gller den sistnmnda hnger det p att Catley r med. Det r liksom hans lt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in