Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-03-06, 21:15
  #13
Medlem
Barbamammans avatar
Det måste ju vara måtta på allt, eller hur. Man måste ju hitta balansen i SITT liv!

Må bra, lugn och ro, njuta, leva och trivas med livet!!!!

Livskvalitet kan göra underverk och ser olika ut för varje individ.
Citera
2004-03-12, 08:50
  #14
Medlem
Nemesis1s avatar
Det viktigaste om man vill leva sunt är att hitta någon sund hobby som man gillar... T.ex. kan man börja spela i något band eller köpa paintballutrustning och ha krig...
Citera
2004-03-18, 01:59
  #15
Medlem
T.R.I.C.s avatar
spela i band har jag gjort, tänker göra det igen men min ekonomi tillåter inte för tillfället.
Citera
2004-03-19, 11:33
  #16
Medlem
Blot-Svens avatar
Det är underbart att leva som livsnjutande bohem!

Jag sover i och för sig ganska bra för det mesta, men annars gör jag inte mycket rätt. Bryr mig allvarligt talat inte alls om att ens försöka etablera någon "sund livsstil" - det skulle bara vara bortkastad tid och möda. Jag faller alltid tillbaka i mina gamla mönster rätt kvickt, och det beror förstås på att det är så jag faktiskt vill ha det. Skiter blankt i om jag lägger på mig runt magen. Det rör mig inte i ryggen (hehe).

Jag promenerar två gånger om dagen bara för att det är skönt att rensa skallen och sover i regel omkring sju timmar per natt. Äter nästan uteslutande kött i olika former - jag älskar feta korvar - och nästan aldrig frukt eller grönsaker. Dricker mest vatten (i hemmet). Har sedan många år helt slutat äta godis, och läsk blir det bara någon gång ibland. Jag känner att jag trots allt inte behöver det där, som ju faktiskt bara kostar en massa pengar.

Mina laster är annars spriten och det faktum att jag nästan alltid blir helt stillasittande under dagarna. Äsch, vad fan ... Jag är nog egentligen ganska sund av mig - i alla fall om man jämför med många andra här på forumet. Det är bara det att jag inte känner något behov av att träna. Varför skulle jag göra det helt i onödan? Jag pysslar ju inte med någon idrott.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback