Flashback bygger pepparkakshus!
2010-02-22, 09:33
Bannlyst
nu r det ju krt fr sverige. inte en chans att n finalen nu. finnarna la sig taktiskt imorse. fr nu mta usa eller tjeckien i semin. klart mycket lttare n kanade eller ryssland.

gonatt sverige
2010-02-22, 09:34
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallesiete
Ska bli s jvla sknt o f tyst p en del hr inne nr vi tar guld

Missfrst mig inte - Vinner Sverige s har de sjlvklart gjort sig frtjnta av medaljen. Detsamma gller Finland. Samtliga lag tar den vg till finalen de sjlva anser vara bst, s r det ju. Sedan spelar vra spekulationer egentligen ingen roll...

http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle6652392.ab

Med det lmnar jag trden och slutligen nskar jag bde Sverige och Finland lycka till i kommande matcher.
2010-02-22, 09:34
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byyy
Haha, lste mitt inlgg och jag visste att jag var trtt men inte s trtt...

Frstod bara inte hur ditt resonemang gr ihop med finnens tackling p Hrnqvist.

Varfr gra en sdan tackling? Irritation kanske...

Varfr r han irriterad? Missade han snacket med laget innan matchen om att dom skulle lgga sig eller fick finland helt enkelt inte matchen dit dom ville?
Helt idiotisk tackling ja....Pitknen r nu avstngd i kvarten. Ett hjrnslpp, vet inte om den tog extra illa av att hrnqvist sjunker ner med huvudet strax innan.
Finland la sig knappast, dock gick dom inte fr fullt.
Ta en spelare som J.Ruutu exempelvis......han satte inte in en anda tackling, inget psykande, inget hett temprament.
Vem som fick lttast motstnd i kvart och semi av dom bgge lagen s tycker jag det r finland. Tjeckien slr vi nstan jmt.....och usa knns mer verkomligt n kanada/ryssland. Sverige har inte heller s ltt kvartsfinal. Slovakerna har veraskat och slog bl.a ryssland.
2010-02-22, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xploddan
Finland lade sig ej.
Ja, vid lite eftertanke s r det mjligt.
Men det tar inte bort det faktum att jag fredrar Tje/USA fjr med SWZ/Sve i Kvart/Semi. Tror Finland har lttare att ta USA n Sverige i en Semi. Med tanke p historik, press, psykologi osv. Min sikt. DU fr grna ha en annan om det.
2010-02-22, 09:37
Medlem
KillerMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumparumpan
nu r det ju krt fr sverige. inte en chans att n finalen nu. finnarna la sig taktiskt imorse. fr nu mta usa eller tjeckien i semin. klart mycket lttare n kanade eller ryssland.

gonatt sverige

Jag tror absolut inte att finnarna la sig. Vad menar du med att USA r lttare n kanada eller ryssland egentligen? USA slog kanada nyss och har ett riktigt bra lag, varnade alla polarna innan OS fr USA och sa att de skulle ta hem det. Har ocks satsat en vsentlig summa p USA i r d ingen verkar tro p dem. Men resultaten talar sitt tydliga sprk!
2010-02-22, 09:38
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockeymockey
Ja, vid lite eftertanke s r det mjligt.
Men det tar inte bort det faktum att jag fredrar Tje/USA fjr med SWZ/Sve i Kvart/Semi. Tror Finland har lttare att ta USA n Sverige i en Semi. Med tanke p historik, press, psykologi osv. Min sikt. DU fr grna ha en annan om det.

Tror du inte Finland tnker likadant?

Edit: Nu blir det frukost! Tack och hej, kra FB:are!
2010-02-22, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumparumpan

gonatt sverige

jvla idiot, hur svrt ska det va o fatta att finland inte alls hade ftt mta kanada eller ryssland i semi om dom frlorat? det har ju sagts runt tusen gnger i trden, fr helvete.
Senast redigerad av M.S 2010-02-22 kl. 09:44.
2010-02-22, 09:46
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
jvla idiot, hur svrt ska det va o fatta att finland inte alls hade ftt mta kanada eller ryssland i semi om dom frlorat? det har ju sagts runt tusen gnger i trden, fr helvete.
Nej, men Sverige fr.......antagligen det han menade
2010-02-22, 10:02
Moderator
Gromguttens avatar
Vi Lgger matchen till handlingarna -> Diskutera vidare i ordinarie trd.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in