• 2
  • 3
2010-03-29, 04:00
Medlem
Isterpucks avatar
Lär dig en Green Day-låt så är douche-listan komplett
Citera
2010-03-31, 18:34
Medlem
Haha, vad är det med alla som svarar? Är ni avundsjuka eller har ni aldrig varit på något annat än mellanstadiedisco?

Gitarren tycker jag iaf ofta är en stämmningshöjare och jag har aldrig stött på någon på fest som ogillat det. Sitta ute på balkongen med några andra på en fest, ta en cigg, och spela lite sköna låtar som kan sjungas med i. Det är ju inte så att man ställer sig mitt på dansgolvet, pausar musiken och börjar lite knocking on heavens door

On topic, Under the bridge med red hot chili peppers tycker jag är dunder på fest
Citera
2010-06-23, 00:55
Medlem
Om du vill ha en lite klurig låt som enligt mig är perfekt för lite senare kvällar med någon vacker varelse så kommer heart of life med John Mayer gå hem.
killen är sjukt bra på gura och jag håller fortfarande på att lära mig denna låt efter många timmars klinkande.

edit. http://www.youtube.com/watch?v=TS8NvoMudy8
Citera
2010-09-10, 20:49
Medlem
Marakecas avatar
En liten bump på det här ämnet. Jag brukar ibland köra "The wind" av Cat Stevens, en jäkligt mysig och inte alltför mainstreamlåt. Den har allt, mysigt gitarrgroove, fin text och allt annat som tjejer gillar.

http://www.youtube.com/watch?v=W4-IZTZkTY8

Det är lätta ackord med så den är perfekt att spela även om man börjar bli lite "slirig"...

http://www.ultimate-guitar.com/tabs/...d_ver2_tab.htm
Citera
2011-02-27, 16:53
Medlem
Här är mitt förslag:

http://www.youtube.com/watch?v=wmf00eOOr0s

Say no more.
Citera
2011-02-27, 17:03
Medlem
Banksias avatar
Rise against - hero of war är ju rätt mysig Tenacious D låtar är ju annars ett mer humoristiskt val+ dom flesta kan redan några rader i låtarna.

Men att spela gurra på en röjarfest är kanske inte bästa tillfället Men en skön kväll på stranden, festivaler (hade gurran under siestafestivalen 2010 i skåne, jävla brudmagnet )
Att kunna spela gitarr med ett par vänner som sjunger med är en riktig go känsla!
Senast redigerad av Banksia 2011-02-27 kl. 17:06.
Citera
2011-02-27, 17:07
Medlem
jugbandbluess avatar
inte avundsjuka detta - jag har själv spelat musik och turnerat en del - men det finns inget värre än en fest- eller strandtrubadur. det är bara att inse. svårförklarat varför det är så, men det blir helt enkelt för lökigt och uppmärksamhetstörstigt när någon oombett, eller önskat av en liten minoritet, drar fram en gitarr och börjar sjunga klyschiga låtar.
Citera
2011-02-27, 17:35
Medlem
evilbeavers avatar
Fred åkerström - jag ger dig min morgon
White Lion - When the children Cry
Led Zeppelin-babe i´m gonna levee you
Nationalteatern - men bara om min älskade väntar
Citera
2011-02-28, 03:51
Medlem
macbookishs avatar
Kör lite John Mayer och andra akustiska favoriter ska du nog gå hem hos tjejerna ska du se!

Annars att spela hitlåtar på akustisk gitarr brukar också vara uppskattat. Sök på Tyler Ward/Sam Tsui på Youtube & Spotify och lär dig

Lycka till!
Citera
2011-02-28, 07:02
Medlem
Håller med hatarna om att trubadurer suger.

Man det klart bästa borde väl vara att lära sig dom populära låtar som spelas på radio för tillfället?
Citera
2011-02-28, 07:18
Medlem
AckaDemikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious_
"Sam Hall" med Johnny Cash (för att nämna en version)

My name it is Sam Hall, Sam Hall
My name it is Sam Hall, Sam Hall
My name it is Sam Hall, and I hate you, one and all
And I hate you, one and all:
Damn your eyes

Måste sjungas med mycket pondus annars låter det nog bara löjligt
Eller Mäster Cees översättning:

Mördar-Anders, det är jag, det är jag
Mördar-Anders, det är jag, det är jag
Mördar-Anders, det är jag, jag ska halshuggas idag
enligt Svea Rikes lag, ta mig fan

ETC

Och självfallet Rodney Carrington... förslagsvis "Show them to me"..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in