Vad bra detta spelet r! Jag skaffade det fr lnge sedan nr det var nytt, spelade tv dagar, sedan dess har det skrotat runt... Nu terupptog jag det hela. Hur ballt som helst, man knner sig som en mix mellan partiledare och gangster. Folk gillar oss ej i dessa kvarter... Skicka en kille som ser rlig ut fr att knacka drr eller dela ut flygblad. Nehej, det r en journalist som skriver dliga saker om oss... Skicka en annan kille som slr snder hans knn.
![Evilgrin39](https://static.flashback.org/img/smilies2/evilgrin39.gif)
Men man fr passa sig s att inte den diktatoriska presidenten mrker vad man hller p med, fr d skickar han ut sin "Alpha Squad" och gr en razzia mot partihgkvarteret. ststat deluxe!
Men som sagt r det inte vrldens stabilaste spel. Kraschar rtt mycket. Man fr inte igng det alls om man inte kr kompatibilitetslge (Windows XP SP3 funkar). Och 1024x768 ser inte alltfr bra ut p en 1920x1080-skrm. Sen rent spelmssigt saknar man lite att man inte kan stta partiets politik.
S, jag har en frga: finns det ngon mer modern variant? Jag har kollat lite p Democracy 3, men det verkar bara vara abstrakt politik; Republic handlar mer om att verkligen bygga upp sin organisation frn grunden, med de inblandade mnniskorna verkligen med.