Flashback bygger pepparkakshus!
2010-03-02, 21:40
Medlem
mazzys avatar
Jag är faktiskt inte ett dugg orolig över HVs situation just nu, trots hur matchen såg ut idag. Jag tycker inte 7-3 speglar matchbilden och inför matchen var jag helt säker på att Frölunda skulle vinna med tanke på att HV är inne i en svacka samtidigt som man har många spelare skadade. Det märkes också att HV inte är ett lag som krigar om slutspelsplats. Jag tycker bara det var Laine och Sundh som kämpade ordentligt idag, och Tedenby blixtrade till vissa stunder. HV kommer spela upp sig rejält och förhoppningsvis blir merparten av de sjuka/skadade spelarna spelklara innan slutspelet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jo, men fan vet om den inte tar på någon annan framför målet, såg inte riktigt.
Annars är det en jävla snedträff.

Känns som om det var en sådan kväll samtidigt som man tog en del onödiga utvisningar och jag tycker att utvisningen på Liv var rätt billig. Men att Hv´s PP har blivit så dåligt samtidigt som man har ES sämsta boxplay så är det svårt att vinna sådana här matcher.

Sen drar jag till en gammal FB-klassiker. Många skador också.....
Moderator
vfs avatar
http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle6709659.ab

Ledin hånar Pettersson när det är Ledin som är fegisen som vågar fightas
när han är omöjlig att sänka (pga heltäckande visir), bra där Ledin.
2010-03-02, 21:41
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mane Attraction
Känns som om det var en sådan kväll samtidigt som man tog en del onödiga utvisningar och jag tycker att utvisningen på Liv var rätt billig. Men att Hv´s PP har blivit så dåligt samtidigt som man har ES sämsta boxplay så är det svårt att vinna sådana här matcher.

Sen drar jag till en gammal FB-klassiker. Många skador också.....

Vilka gubbar är skadade i HV nu?
2010-03-02, 21:44
Medlem
Peterson, Liket, Almqvist, Ullström och Önerud. Sen tidigare är ju Gustafsson väck

Inga nyckelspelare kanske men tilräckligt många för att det gör att det blir att vissa får dra ett tyngre lass. Saknar Petersson då han iaf försöker göra ngt konstruktivt.
2010-03-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
http://www.aftonbladet.se/sportblade...icle6709659.ab

Ledin hånar Pettersson när det är Ledin som är fegisen som vågar fightas
när han är omöjlig att sänka (pga heltäckande visir), bra där Ledin.

Jag vet inte, jag tyckte i matchen(har inte sett reprisen) att Ledin vinkar till sig Pettersson när Ledin har knäppt av sig hjälmen och att det är det som AB får till ett hån. Men jag får kolla på reprisen o se om jag har rätt eller fel. Jag reagerade inte på att det skulle vara en kycklingdans.Sen är ju inte aftonblaskan snabb nog att skriva upp en sådan här sak.
Senast redigerad av Mane Attraction 2010-03-02 kl. 21:55.
2010-03-02, 21:54
Medlem
Alexander857s avatar
Finns det folk pa flashback som ar 2010 fortfarande lankar till AB som nagon nyhetskalla?
2010-03-02, 21:57
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mane Attraction
Peterson, Liket, Almqvist, Ullström och Önerud. Sen tidigare är ju Gustafsson väck

Inga nyckelspelare kanske men tilräckligt många för att det gör att det blir att vissa får dra ett tyngre lass. Saknar Petersson då han iaf försöker göra ngt konstruktivt.

Inga direkt nyckelspelare men visst blir det jobbigt för resten av laget.

Bäckman såg jag inte i sista, hoppas han är hel. Han och Pebben borta vore riktigt
tungt i detta skedet av serien.
2010-03-02, 22:00
Medlem
vf:

Almqvist var ju iaf 4:e back när han blev skadad. MEn skador har alla lagen så det är väl inget att skylla på. Konstigt bara att Hv kommer ut från ett långt uppehåll med fler skador än vad man hade när det började.
2010-03-02, 22:02
Moderator
Gromguttens avatar
Då tar vi det vidare i ES-tråden.

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här