• 1
  • 2
2010-03-04, 19:31
Medlem
mylles avatar
Har aldrig använt kondom när jag har sex. Så är lite osäker på vad för kondom jag ska handla. Anser mig ha normal storlek, 15 cm och 13 i omkrets. Läst ganska mycket och därför tror jag RFSU det är bäst? Ska jag testa profil eller mamba? Handla i affären eller större utbud på nätet? Egna erfarenheter? Läst att man slaknar om man har fel kondom vid sex. Lite stress då jag träffat en tjej som vill ha kondom.

Tack på förhand.
Senast redigerad av mylle 2010-03-04 kl. 19:41.
Citera
2010-03-04, 19:36
Medlem
Profil till din normalballe... Och hur jobbigt är det att handla kondomer i butik? Tycker du så finns det inte tillräckligt mycket stake i dig till att kunna knulla ändå.
Citera
2010-03-04, 19:42
Medlem
mylles avatar
Tog mig äran att ändra mitt inlägg. Du har rätt!
Citera
2010-03-04, 19:51
Medlem
mylles avatar
Sitter inte profil för löst då? Mamba är 51 mm till skillnad för profil som är 53 mm som standard, vill att den sitter bra åt men inte för hårt så man slaknar
Citera
2010-03-04, 20:00
Medlem
Hej!

Finns det ingen undoms mottagning där du bor, dom delar ut gratis där under 25 års ålder.

RFSU är det bästa valen bland kondomer. ta hem både profil och mamba och prova själv vilken som känns bäst.

Lycka till!
Citera
2010-03-04, 20:06
Medlem
mylles avatar
Jo det finns, får väl ta mig ett besök där imorgon och fråga, blir nog lite pirrigt men det hör till. Tack!
Citera
2010-03-04, 20:07
Medlem
BlueStars avatar
Själv tycker jag Durex kondomer är bättre än RFSU:s, de sitter skönare och bekvämare men du måste prova själv vad som passar just dig bäst. Ett exempel på vad jag tycker är en bra kondom är Fetherlite Elite.
Citera
2010-03-04, 20:14
Medlem
mylles avatar
Tack så mycket. Ifall ungdomsmottagningen inte har de kondomer jag önskar. Vad har ni för tips på hemsidor där man kan köpa? Letat lite själv och om mamba skulle sitta skönast så hittar jag den inte någonstans. Finns det andra märken som är lite mindre i omkrets, 13 cm i omkrets kanske är normalt för RSFU profil.
Citera
2010-03-04, 20:21
Medlem
BlueStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mylle
Tack så mycket. Ifall ungdomsmottagningen inte har de kondomer jag önskar. Vad har ni för tips på hemsidor där man kan köpa? Letat lite själv och om mamba skulle sitta skönast så hittar jag den inte någonstans. Finns det andra märken som är lite mindre i omkrets, 13 cm i omkrets kanske är normalt för RSFU profil.

Mamba verkar ha utgått ur RFSU:s sortiment:

http://www.kondomkungen.se/wpt/view/...er/mamba-4941/

Kondomkungen är en seriös och pålitlig sajt som jag själv beställt kondomer ifrån. Rekommenderas!
Citera
2010-03-04, 20:23
Medlem
mylles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Mamba verkar ha utgått ur RFSU:s sortiment:

http://www.kondomkungen.se/wpt/view/...er/mamba-4941/

Kondomkungen är en seriös och pålitlig sajt som jag själv beställt kondomer ifrån. Rekommenderas!

Grymt, ska följa era råd och gå till ungdomsmottagningen imorgon. Annars får jag ta ditt råd BlueStar och kolla in sidan, stort tack
Citera
2010-03-04, 20:26
Medlem
Citat:
Har aldrig använt kondom när jag har sex. Så är lite osäker på vad för kondom jag ska handla. Anser mig ha normal storlek, 15 cm och 13 i omkrets. Läst ganska mycket och därför tror jag RFSU det är bäst? Ska jag testa profil eller mamba? Handla i affären eller större utbud på nätet? Egna erfarenheter? Läst att man slaknar om man har fel kondom vid sex. Lite stress då jag träffat en tjej som vill ha kondom.

Tack på förhand.
Köp en vanlig? Typ thin eller något om de kanske känns mindre?

Mamba är ju något mindre och det ser jag inte varför du skulle köpa med 13 cm omkrets.

Är du tillräckligt ung för att gå till ungdomsmottagningen kan du väl kanske få några olika kondomer där att prova med. Eller kanske hos kuratorn på skolan eller så.

Din penis är ju högst normal dock så du lär ju kunna köpa random normala kondomer i en vanlig butik.
Citera
2010-03-04, 20:30
Medlem
Citat:
Du skall inte ha mamba, en vanlig kondom kommer sitta kvar på din normala penis.

Och köp på kondomkungen ovan förslagsvis? De har ju brett utbud, har kanske någon mixpåse med. Varför ungdomsmottagningen måste ha just de du önskar förstår jag inte heller, speciellt inte då du inte vet vad du skall ha
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in